خبرهای داغ:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: صدای اعتراض مردم استان خراسان جنوبی به‌دلیل بی‌کیفیتی جاده‌های این استان مخصوصا جاده بیرجند و قائن بلند است، اعتبار لازم باید تخصیص پیدا کند و دولت نیز هرچه زودتر به تعهدات خود در قبال مردم عمل کند.
کد خبر: ۸۹۶۰۳۶۸
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس امروز(٩٦/٩/١٩) در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: اقدام بی‌شرمانه ترامپ نسبت به قدس شریف و موضع‌گیری‌های سست و بی‌خاصیت برخی کشورهای اسلامی جای تاسف دارد و این نکته را به ذهن می‌آورد که سردمداران سعودی برای تحکیم پایه‌های قدرت نابخردانه با دشمنان اسلام معامله کرده‌اند که نشانه بی‌تجربگی، عشرت‌طلبی و بی‌توجهی به آرمان‌ها است. البته دنیای اسلام کوتاه نخواهد آمد و آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی را پشیمان خواهد کرد.

 

وی عنوان کرد: 16آذر روز دانشجو را تبريك عرض مي كنيم. با توجه به ظرفیت بالای علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان لازم است وزارت علوم ارتباط دانشگاه با صنعت را بیشتر دنبال کند.

 

نماینده مردم بیرجند در مجلس عنوان داشت: وزارت امور خارجه باید در زمینه اقتصادی فعالیت بیشتری داشته باشد و وزیر امور خارجه سریعتر طرح تحول در ساختار وزارت خارجه را در مورد ایجاد معاونت اقتصادی انجام دهد. زیرا ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه یک ضرورت است. همچنین در معرفی سفرا حتما باید نگاه اقتصادی مورد توجه قرار گیرد تا زمینه‌های صادرات فراهم شود.

 

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای شکوفایی اقتصادی در استان خراسان جنوبی ایجاد راه‌آهن است، در حال حاضر بخش زیادی از استان خراسان جنوبی مخصوصا صنایع و معادن بدون ایجاد راه‌آهن فعال نمی‌شوند.

 

عبادی متذکر شد: صدای اعتراض مردم استان خراسان جنوبی به‌دلیل بی‌کیفیتی جاده‌های این استان مخصوصا جاده بیرجند و قائن بلند است، اعتبار لازم باید تخصیص پیدا کند و دولت نیز هرچه زودتر به تعهدات خود در قبال مردم عمل کند.

 

وی خاطرنشان کرد: وزیر نیرو باید به داد شرق کشور برسد، با توجه به خشک‌سالی های 18 ساله و ادامه آن چنان‌چه انتقال آب به این منطقه جدی گرفته نشود منطقه دچار گرفتاری می‌شود که دود آن به چشم کشور می‌رود، هر گونه موتاهی در این زمینه گناهی نا‌بخشودنی است، با توجه به وضعیت نامناسب آب در خراسان جنوبی باروری ابرها حتما باید در اولویت برنامه‌های وزارتخانه قراربگیرد شاید برخی از دردهای استان خراسان جنوبی کاهش یابد.

 

وی ادامه داد: مسئولان بدانند امروز نابرابری اقتصادی همه مردم را بسیار رنجور کرده، حقوق و درآمدهای افراد در بخش‌های دولتی بسیار متفاوت است، کافی است تفاوت فاحش حقوق فرهنگیان و برخی بازنشستگان با حقوق‌ها و درآمدهای چند صد میلیونی در برخی دستگاه‌های دولت را مقایسه کنیم، لازم است مجلس و دولت با این بی‌عدالتی‌ها مبارزه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها