مسئول نهاد رهبری در دانشگاه کردستان گفت:هر کاری که عالمانه و برخوردار از ظرایف هنری و لطایف بیانی باشد، اثر گذار است و کار فرهنگی نیز از این مقوله است.
کد خبر: ۸۹۶۰۳۰۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظّم رهبری در دانشگاه کردستان در دومین نشست فعالان فرهنگی گفت: همان طوری که تولید کالا نیازمند چند اصل کلی نیاز جامعه، توان خرید و توجه به فرهنگ جامعه است، کار فرهنگی هم نیازمند مخاطب شناسی، شناخت انتظارات، دانش سنجی و دریافت نگرش یا رویکرد‌ها است.

وی در تبیین مخاطب شناسی گفت: توجّه به جنسیت، سن، تعداد و تحصیلات مخاطب برای اینکه متناسب با آن برنامه ریزی فرهنگی کرد، ضروری است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه کردستان تصریح کرد: یک فعال فرهنگی ضمن شناخت نیاز‌ها می‌بایست آن‌ها را اولویت بندی نماید تا در زمان مناسب اجرا گردد.

وی ادامه داد: صرف نظر از کلام که می‌بایست شیوا، گویا و مدقن باشد، متکلم هم از نظر مخاطب باید قابل قبول و محترم باشد و از تخصص کافی و وجاهت اخلاقی و اجتماعی برخوردار باشد.

شیخ الاسلامی توجه به دانش سنجی مخاطب برای مدیریت زمان و منابع انسانی و مادی را ضروری دانست و گفت: اگر خواهان حفظ مخاطب و مدیریت منابع انسانی و مالی هستیم باید بدانیم دانش و بینش مخاطب ما در چه سطحی است تا متناسب با آن حرف بزنیم، بنویسیم و یا هنری را به اجرا در آوریم.

شیخ الاسلامی در پایان خطاب به فعالان بیان کردند: هر کاری که عالمانه و برخوردار از طرایف، ظرایف هنری و لطایف بیانی باشد اثر گذار است و شما فعالان فرهنگی می‌بایست بیش از دیگران به این مسأله و این نوع شناخت علمی و به کارگیری آن اهتمام داشته باشید

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات