استاندار مازندران: تز خاورمیانه بزرگی که آمریکایی‌ها از آن نام می‌بردند و به دنبالش هستند تا حاشیه برای رژیم اشغالگر قدس را افزایش دهند توطئه‌ای است که نوشته‌شده و دارای سناریوها و روش‌های مختلف برای اجرا است.
کد خبر: ۸۹۶۰۲۴۰
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد اسلامی  در یادواره امیران، سرداران و 150 شهید شهرستان سیمرغ با محوریت سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدا، اظهار کرد: شهید کشوری مدال افتخار قهرمان ملی را بر سینه دارد.

وی افزود: همان‌گونه که امام راحل فرمودند شهدا چشم‌وچراغ ملت هستند و اسلام را زنده کردند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه همواره باید شاکر خداوند متعال باشیم که در عصر انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم، تصریح کرد: زندگی در این عصر سعادتمندی برای پیوستن به کشتی نجات است.

وی ادامه داد: اولین دستاورد انقلاب اسلامی که به‌پاس خون شهدا و جان‌فشانی شهدا و مردم عزیز اتفاق افتاد کوتاه شدن دست استکبار از این کشور بود.

اسلامی با بیان اینکه آمریکا، ایران را به‌عنوان ایالت 51 خود نام می‌برد و مستشاران آمریکایی بر همه مقدرات تسلط داشتند، تأکید کرد: بدون تردید امروز هم سفارت آمریکا در بسیاری از کشورها تعیین‌کننده است.

وی افزود: برخی تحلیلگران رفتار آمریکا را از روی عصبانیت به خاطر کارهای پرخطر ما می‌دانند اما این‌طور نیست چرا که اساس فکری و راهبرد آنها تأمین منافع آمریکا با دیپلماسی و زور است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه منافع آمریکا در ادبیاتشان هر آنچه در جهان وجود دارد است مگر کسی که با قدرت جز این را ثابت کند، تصریح کرد: به خاطر همین شاهد حضور آمریکا در همه آبراه‌های و مناطق استراتژیک جهان هستیم.

وی ادامه داد: آمریکا از بدو پیروزی انقلاب مخالفت خود را شدت بخشید و به‌هیچ‌وجه دست از توطئه برنداشت و برنمی‌دارد.

اسلامی با بیان اینکه توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی به دلیل موقعیت ژئوپولتیک ایران و نقطه بسیار مهم دستیابی به ذخایر بزرگ انرژی است همچنین پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری مرجعیت عالی‌قدر تشیع است، اظهار کرد: شهدای والامقامی در مقابله با این توطئه‌ها تقدیم کردیم.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس هدف صدام فقط اشغال قطعه‌ای خاک ایران نبود بلکه در گام اول قصد جدا کردن مناطق نفت‌خیز جمهوری اسلامی بود تا ایران فاقد منابع مالی شود اما با رهبری حکیمانه و فرماندهی قاطعی که امام راحل انجام داد شهدا آگاهانه با پای دل به این میدان وارد شدند و جانشان را تقدیم کردند.

استاندار مازندران مهم‌ترین دستاورد و اثر یادواره‌های شهدا را درک شهدا و بازخوانی راه شهدا دانست و گفت: زمانی که یادواره شهدا برگزار می‌شود باید ببینیم چقدر در مسیر شهدا قرار داریم.

وی ادامه داد: هدف دشمن ساقط کردن جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بود و هم‌زمان با ایجاد توطئه‌هایی در سراسر کشور ایجاد کرند.

اسلامی با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی یک قطع‌نامه توسط شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت عراق صادر نشده است، اظهار کرد: سرزمین ما را اشغال کردند و شهرهای ما را بمباران می‌کردند اما هیچ صدایی به حمایت از مظلومیت ایران بلند نمی‌شد و حتی مورد حمایت هم واقع می‌شد.

وی افزود: با تمام باور، عشق و ایمانی که در نیروهای بسیجی، ارتشی، سپاهی و انتظامی بود توانستیم جنگ را به ثمر برسانیم و این دوره را پشت سر بگذاریم.

استاندار مازندران با بیان اینکه مدافعان حرم و جبهه مقاومت در امتداد دفاع مقدس است و تغییری نکرد، تصریح کرد: داعش از شرق ایران تا مقر رژیم صهیونیستی را محل خلافت خود اعلام کرد و حتی نقشه هم منتشر کرد چرا که قصد داشت با ساقط کردن دولت مرکزی کشورهای ضعیف فرمان پذیر تحت سلطه آمریکا و اسرائیل را تشکیل و در داخل مرزهای ایران هم گسترش دهند.

وی ادامه داد: تز خاورمیانه بزرگی که آمریکایی‌ها از آن نام می‌بردند و به دنبالش هستند تا حاشیه برای رژیم اشغالگر قدس را افزایش دهند توطئه‌ای است که نوشته‌شده و دارای سناریوها و روش‌های مختلف برای اجرا است.

اسلامی با اشاره به امضا فرمان انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شریف در راستای امنیت بخشی به رژیم صهیونیستی و افزایش مبارزه با مسلمانان است، اظهار کرد: هدف نهایی انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف است، این توطئه و جریان مقابله با انقلاب اسلامی است.

استاندار مازندران بابیان اینکه ایجاد تفرقه در داخل کشور از شتاب‌دهنده‌هایی است که استکبار می‌پسندد، تصریح کرد: ایجاد تفرقه و درگیری داخلی کلیدی است که به آن دل بستند.

وی ادامه داد: امروز به لحاظ دینی و عقیدتی با شبهه افکنی‌هایی در فضای مجازی سعی می‌کنند در نسل جوان تأثیرگذار باشند.

اسلامی با اشاره به اینکه توطئه دشمن جریانی پابرجا است که استمرار دارد و مردم باید هوشیار و با بصیرت باشند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری هوشیارانه تمام این توطئه‌ها را از پیش‌شناسایی کرده و تمهیدات لازم برای آن اتخاذ کرده است.

وی افزود: نیروهای مسلح هم با کفایت در صحنه حاضر بودند و به هنگام اجرای فرمان توانستند دشمن را میخ‌کوب کنند.

استاندار مازندران بابیان اینکه باید حواس‌مان باید عوامل اصلی موفقیت‌مان را فراموش نکنیم و آن‌ها را رشد دهیم و تقویت کنیم، تصریح کرد: نباید از مسیر اصلی غفلت کنیم و کوتاهی در انجام‌وظیفه خود نداشته باشیم.

وی ادامه داد: بحث نظامی و دفاعی و بحث اقتصاد دو پایه قدرت است، در حوزه نظامی و دفاعی مردم با نیروهای مسلح واحدهای در جهت هدایت و حراست انقلاب اسلامی و هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها