با جست و جو در منظومه ی فکری رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) چنین بر می آید که بعد از تحقق انقلاب اسلامی ودرآمدن انقلاب به صورت نظامند نوبت به تشکیل دولت اسلامی رسیده است.
کد خبر: ۸۹۶۰۱۸۹
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، مهدی نیرومند دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز گفت:

دانشگاه مهمترین زیرساخت پیشرفت و توسعه‌ی کشور است چون دانشگاه نیروی انسانی را تربیت میکند ، و  مهمترین سرمایه‌ی کشور نیروی انسانی است. 
از دانشجو همیشه و در همه جا این انتظار هست ، که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گراییها و آرمان‌خواهیها و هدفگذاریهای سیاسی و اجتماعی

در جریان علم و تحقیق  باید کشور به عزت علمی برسد. هدف هم باید مرجعیت علمی در دنیا باشد و در بحث آرمان خواهی

آرمان گرایىِ جوان ایرانىِ عبارت است از ترسیم آینده ای با این خصوصیات.
 ما نظام و کشوری می خواهیم که پیشرفته باشد و مردم آن دانشمند و بیدار و زنده باشند؛ غفلت زده و خواب آلوده نباشند؛ کشور برخوردار از عدالت باشد؛ مبرای از فساد باشد؛ طبقه ی اشراف بر آن حاکمیت نداشته باشد . برخوردار از قدرت و استحکام سیاسی باشد؛ و همه ی اینها الهام گرفته ی از معارف دین و اسلام عزیز باشد. اسلام این ظرفیت را دارد که اینها را به ما تعلیم دهد.

آنچه که از بیانات رهبر معظم انقلاب برمی آید چنین است که هدف از همه‌ی مبارزاتی که ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره)  انجام دادند تا انقلاب به پیروزی برسد. و همه‌ی تلاش هایی که بعد از انقلاب در این کشور صورت گرفت. تشکیل حیات طیبه اسلامی بوده است.

تحقق این اهداف امری تدریجی بوده .اما روندی منطقی و مستمر در این راه طولانی و دشوار دیده می شود.

با جست و جو در منظومه ی فکری رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) چنین بر می آید که بعد از تحقق انقلاب اسلامی ودرآمدن انقلاب به صورت نظام مند و به تعبیری همان نظام اسلامی، نوبت به تشکیل دولت اسلامی رسیده است.
تشکیل دولت اسلامی در معنای روشن تر، به معنی تشکیل روش و منش دولت مردان به گونه ای اسلامی که در آن نخبگان مومن و انقلابی با آن معنای والای خود که آن معنا در بیانات رهبر معظم انقلاب، جوان مومن انقلابی تعبیر شده است. زمام امور را بدست دارند. 
نخبه ی جوان انقلابی فردی است که دارای تقوا، مدیریت، بصیرت و علم که حضور به موقع و در لحظه ی او راهگشای مشکلات کشور خواهد بود .

خواستگاه نخبگان در کشور ما  حوزه و دانشگاه است. حال برای اینکه این نخبگان واجد شرایط انقلابی بودن شوند نیازهایی وجود دارد که اولین و یکی از اساسی ترین آن نیاز ها تحول معنوی در این نخبگان است.
تحول معنوی به معنای پرداختن به مبارزه با ضعفهای فکری و عقلانی ،راحت طلبی ،  آسان پنداری و مبارزه با خشم و شهوت های تربیت نشده و دلبستگی به عادات و عقاید خرافی و بد فهمیدن دستورات دینی. است

یکی دیگر از این نیاز ها پرداختن جدی به بحث خودسازی و و پرداختن به اصلاح نفس  چه در میان مسئولین حاضر و چه در میان جوانان که مسئولین آینده ی این مرز و بوم خواهند بود،  می باشد.

در باب مسائل روز کشور،در چند روز اخیر شاهد تحرکات سیاسی بس عجیبی در حوزه داخل و خارج از کشور بوده ایم.

در حوزه ی بین الملل، از یک طرف، اقدام  رژیم صهیونیستی مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت ، 
و از طرف دیگر اقدام دولت مستکبر آمریکا در تایید این عمل نابخردانه ی صهیونیست ها، آتش خشم مسلمانان، در سراسر جهان برافروخته شده است . واین رژیم با این اقدام خود قدم بلندتری را به سمت نابودی برداشته است.

بسیج دانشجویی، این اقدام رژیم منحوس  و جعلی را محکوم کرده و خواستار پیگیری فوری این مسئله و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران توسط مسئولین ذی ربط،و پیگیری حقوق مسلمانان مظلوم فلسطینی می باشد.
ما یقین داریم که فلسطین  به فضل خدا آزاد می شود و به آغوش جهان اسلام بازخواهد گشت و ادعای اخیر رژیم صهیونیستی  مبنی بر پایتخت قرار دادن قدس شریف و انتقال سفارتخانه ی آمریکا به این پاره تن جهان اسلام جز نشانه ی عجز برای رژیم منحوس صهیونیستی در منطقه نبوده و دیر یا زود این غده ی سرطانی از صفحه ی روزگار محو خواهد شد .

در حوزه داخلی، نیز در اقدامی عجیب و مغایر با بااصل ۱۵۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ،که در آن ذکر شده است «جمهوری اسلامی ایران سعادت انسان در کل جامعه بشری را آرمان خود می‌داند و استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل را حق همه مردم جهان می‌شناسد؛ بنابراین در عین خودداری کامل از هر گونه دخالت در امور داخلی ملت‌های دیگر، از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت می‌کند». لایحه ای تحت عنوان الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با  تامین مالی تروریسم، توسط برخی از مسئولین به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است. در مفاد این کنوانسیون، نه فقط مبارزات حق‌طلبانه علیه استکبار، بلکه حتی اقداماتی را که از سوی مردم یک کشور به منظور مقابله با استعمار یا اشغال خارجی انجام می‌شود، از مصادیق تروریسم استثنا نشده است. 
با مطالعه‌ی این طرح سوالاتی مطرح می شود، 
یکی ، این است که آیا تعریف از تروریسم میان ما و جامعه‌ی مستکبرین به یک شکل است؟آیا آنهایی که نام  سپاه و علی الخصوص سپاه قدس را در لیست سازمان های تروریستی ، در کنار گروه هایی چون داعش و منافقین قرار داده بودند. امروز تعریفشان از تروریست عوض شده است؟

نکند که پیوستن بدون چون و چرا، به این معاهده ابزاری شود جهت خودتحریمی و اعمال فشار از سوی مستکبران عالم بر روی خودمان؟

و سوال آخر این که اگر این معاهده ،اینقدر کارآمد و ضروریست، چگونه است که با وجود این کنوانسیون، گروه های تروریستی همچون داعش و القاعده ، لحظه ای دغدغه ی مالی پیدا نکرده و هر روز مجهز تر به کشتار مظلومین عالم پرداخته اند؟

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز، از نمایندگان مجلس و علی الخصوص نمایندگان استان آذربایجان شرقی ، تقاضا دارد، این لایحه را با دقت بیشتری بررسی کرده و در صورت عدم رفع نقاط ضعف این طرح، از پذیرش آن جدا خودداری نمایند.

امروز دشمنان اسلام توانسته اند، با ایجاد جنگ و خلاف در بین مسلمین، آنها را فشل کنند.حال آنکه در منطقه غرب آسیا ، رژیم غاصب صهیونیسم در امنیت به سر می برد و مسلمانان به جان هم افتاده اند.
امروز دو اراده در این منطقه با یکدیگر در تعارضند: یک اراده، اراده‌ی وحدت است؛ یک اراده، اراده‌ی تفرقه است. در جبهه ی مومنین؛ فریاد اتّحاد و اجتماع مسلمین از حنجره‌های بااخلاص بلند است و مسلمانها را دعوت میکنند به اینکه به مشترکاتشان توجّه بکنند؛ 
عدّه‌ای هم در این آتشها میدمند؛ امروز شیعه‌ی انگلیسی و سنّی آمریکایی سعیشان این است که مسلمانها را به جان هم بیندازند؛

در یک چنین شرایطی اتحاد امت اسلامی از اوجب واجبات است. امروز مسئله ی اول جهان اسلام، مسئله فلسطین است و باید محور وحدت جهان اسلام باشد. کلید غلبه بر دشمنان اسلام مسئله ی فلسطین است.

ارسال نظرات