علاوه بر آمادگی ستاد مدیریت بحران استان، باید ستاد مدیریت بحرانی سازمانی در دستگاه‌ های اجرایی استان به منظور مقابله همه جانبه با حوادث غیر مترقبه تشکیل شود.
کد خبر: ۸۹۶۰۱۸۸
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان گفت: مطالبات و خواسته های مردم از مسئولان در خصوص مسائل مرتبط با مدیریت بحران بالا است به همین دلیل متولیان حوزه مدیریت بحران استان، باید گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در زلزله اخیر غرب کشور، تهیه و ارائه کنند.
اسدا... درویش امیری افزود: مدیریت بحران استان و مدیران متولی این بخش، باید مکان هایی را که قابلیت استقرار و اسکان مردم در زمان بروز حوادث احتمالی دارند، شناسایی و مشخص کنند.
وی اظهار داشت: ایران سرزمینی است که احتمال وقوع انواع حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی مختلف در آن وجود دارد و با توجه به اینکه بروز حوادث غیر مترقبه در کشور، غیر قابل پیش بینی است، بنابراین ستاد مدیریت بحران استان ضمن بررسی امکانات دستگاه های مختلف، باید آمادگی کامل برای برخورد با حوادث مختلف را داشته باشد.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید تمامی دستگاه ها، آمادگی لازم برای بروز حوادث غیر قابل پیش بینی را داشته باشند، تصریح کرد: تمامی دستگاه های متولی باید امکانات سازمانی خود را برآورد و بررسی کرده تا پیش بینی و مشخص شود در صورت بروز حوادث احتمالی، چه میزان قابلیت و توانمندی جهت ارائه خدمات به مردم در زمینه های مختلف وجود دارد.
اسدا... درویش امیری گفت: از دستگاه های اجرایی متولی می خواهم ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت سازمان متبوعه در زمان بروز حوادث مطابق با تجربه زلزله غرب کشور، نسبت به ارائه گزارشی در این زمینه اقدام کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در شرایط وقوع حوادث، نوع مدیریت می تواند موجب بروز بحران دیگری شود و یا جلوی بروز بحران های بعدی را بگیرد، بدین منظور باید آموزش های لازم نسبت به مدیریت مناسب در این شرایط، فرا گرفته شود.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه عدم تعهد مهندسان ناظر ساختمان یکی از مشکلات موجود در زمینه مقاوم سازی ساختمان ها در کشور است، افزود: متاسفانه در زمان رونق بازار مسکن در گذشته، برخی افراد غیر متخصص در زمینه های مختلف بخش ساختمان، وارد چرخه فعالیت شدند که این شرایط، متناسب با فعالیت تخصصی صنعت ساختمان نبود.
استاندار زنجان گفت: خواستار دقت و توجه بیشتر مهندسان ناظر و مجموعه سازمان نظام مهندسی استان در رعایت کیفیت ساخت و سازها بوده و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در خصوص تطابق کیفیت ساخت و سازها با مقررات ملی ساختمان، تلاش ها و نظارت بیشتری داشته باشد.
اسدا... درویش امیری افزود: شهرداری زنجان نباید به منظور کسب درآمد بیشتر از حوزه ساختمان، نسبت به وضعیت و کیفیت ساخت و سازها در سطح شهر بی تفاوت باشد؛ چرا که حفظ جان مردم اولویت به مراتب بیشتری از کسب درآمد برای شهرداری دارد.

 

ارسال نظرات