نماینده مردم شهرستان­های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چهاردهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز، گفت: این جشنواره در سالیان اخیر موجب گشته که سقز از لحاظ فرهنگی زبانزد و به عنوان پایتخت تئاتر کوردی در جهان هنر شناخته شود.
کد خبر: ۸۹۶۰۱۰۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محسن بیگلری، نماینده­ مردم شهرستان­‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در پیامی به چهاردهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز افزود: انسان امروز با خطر جدی غریبانگی با خویش و بحران هویت عاری از فرهنگ روبروست و در غوغای عظیم مادی، حقیقت رمزآمیز وجود او هر روز بیشتر از گذشته به بوته تحریف و فراموشی و انزوا سپرده می­شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنر تئاتر توان رهیابی به زوایای پیدا وپنهان انسان را دارد، افزود: تئاتر می­تواند راه حرکت او را در میان کژراه‌های فکری بگشاید و دستش را برای یافتن گوهر ناب حقیقت و شناخت درست از دنیای پیرامون بگیرد.

بیگلری اذعان کرد: حرکت عظیم فرهنگی که از سالیان قبل توسط جمعی از هنرمندان تئاتر شهر سقز بنا نهاده شد و امسال چهاردهمین دوره آن با هدف توجه به ادبیات غنی و زبان کردی به عنوان پشتوانه­ای در جهت تشویق و ترغیب نویسندگان به نگارش متون نمایشی بر اساس اصالت‌ها و ارزش‌های فرهنگی رو به فراموشی مناطق کردنشین ایران و دیگر کشور‌ها با تاکید بر میراث ملی و با نگاهی نو به فرهنگ عامه، رسوم و آیین­های سنتی جاری در این مناطق در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: هنر متعهد به مسایل روز اجتماع و آگاه و حقیقت جو است که می‌تواند دست انسان گمشده در ورای غرابت‌های برآمده از تمدن مادی را بگیرد و او را به منزلگه روح حق جوی وی برساند.

وی با تقدیر از مردم فرهیخته این شهرستان و برگزارکنندگان جشنواره تئاتر کوردی سقز خاطر نشان کرد: باید خداوند منان را شاکر بود که این جشنواره مهم در کنار تلاش برای رشد همه جانبه شهرستان سقز در سالیان اخیر موجب گشته که سقز از لحاظ فرهنگی زبانزد و به عنوان پایتخت تئاتر کردی در جهان هنر شناخته شود.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات