خبرهای داغ:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افزایش سهم معادن در اقتصاد کشور منوط به اجرای دقیق برنامه ششم توسعه است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قوانین برنامه ششم برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معدن از جمله اکتشاف است و اجرایی شدن آن به تحقق این امر کمک می‌کند.
کد خبر: ۸۹۶۰۰۹۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

رضا انصاری در پاسخ به این سوال که صندوق بیمه سرمایه‌گذاری در بخش معادن چه مقدار می‌تواند سهم بخش معدن را در اقتصاد کشور و استان فارس افزایش دهد اظهار داشت: به این صندوق خیلی نمی‌توان امیدوار بود اما برای افزایش سهم اقتصاد  از معادن در استان فارس و کشور باید سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف معادن را گسترش داد.

وی با بیان اینکه در بخش اکتشاف در مجلس قوانین خوبی تصویب شده و در برنامه ششم توسعه هم یکی از مصوبات اصلی بوده است، گفت: در بودجه سال گذشته در زمینه تخصیص حقوق دولتی برای بخش سرمایه‌گذاری در معادن، دولت تخلف کرد و از مبلغی که برای این بخش در نظر گرفته شده بود 10 درصد به بخش معادن اختصاص داد و 90 درصد در دیگر بخش‌ها هزینه شد. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تشکیل جلسه کمیته معدن این کمیسیون با حضور فعالان این عرصه افزود: این موارد در جلسه مطرح شده و امید است که امسال شرایط بودجه‌ای به گونه‌ای باشد که نظر مجلس و مصوبه برنامه ششم درباره بخش معادن محقق شود. 

انصاری عنوان کرد: قوانین برنامه ششم برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معدن از جمله اکتشاف است چرا که بخش خصوصی به دلیل هزینه‌بر بودن این موضوع انگیزه زیادی ندارد و باید برای بخش خصوصی ایجاد انگیزه کرد. 

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از معادن کشور و استان فارس معادن سنگ هستند، بیان کرد: معادن سنگ در حال حاضر با ظرفیت واقعی خود کار نمی‌کنند و براساس آمار بهره‌برداری از معادن سنگ کشور 50 درصد ظرفیت واقعی است که این وضعیت به دلیل رکود حاکم در کشور به وجود آمده است. 

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه باید به سمت به روز کردن تکنولوژی در معادن به ویژه معادن سنگ رفت تا توان صادراتی در این زمینه افزایش یابد. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره سهم یک درصدی اقتصاد استان فارس از معادن افزود: درخواست از استاندار فارس این است که جلسه شورای عالی معادن استان را تشکیل دهد تا سیاست‌گذاری برای توسعه بخش معدن استان انجام شود و سهم بخش معدن در اقتصاد استان فارس ارتقا پیدا کند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها