در نشست مشترک قائم مقام شهردار تبریز و رئیس شورای سیاستگذاری (AIJ) ژاپن مطرح شد؛
همزمان با رویداد 2018 تبریز میزبان دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت تاریخی حوزه اوراسیا خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۶۰۰۴۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، به دنبال قطعی شدن میزبانی تبریز برای برگزاری دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا در  نهمین اجلاس نشست مشترک قائم مقام و معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با رئیس شورای سیاستگذاری فروم شهرهای اوراسیا برگزار شد.

در نشست مشترک قائم مقام شهردار تبریز، معاون فنی و عمرانی شهردار و رئیس دبیرخانه ستاد تبریز2018 و رئیس شورای سیاستگذاری (AIJ) ژاپن با هدف بررسی نحوه برگزاری این رویداد، شهریورماه سال آینده زمان برگزاری این رویداد بین‌المللی اعلام شد.

رسول موسایی، قائم مقام شهردار تبریز در این نشست گفت: برگزاری اجلاس بین‌المللی حفاظت از بافت‌های تاریخی حوزه اوراسیا در تبریز در سال 2018 فرصت مناسبی برای استفاده از تجربیات کشورهای دیگر در نحوه برخورد با بافت‌های تاریخی شهر خواهد بود ضمن اینکه حضور میهمانان و متخصصان حوزه شهری و بافت‌های تاریخی و گردشگری فرصت مغتنمی برای انتقال تجربیات کشورهای مختلف به شهر خواهد بود.

محمدحسین اسحقی، معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه ارتباطات تخصصی با شهرهای داخل و خارج کشور می‌تواند موجب استفاده از تجربیات این شهرها شود، افزود: برگزاری 9 اجلاس بین‌المللی در شهرهای مختلف اوراسیا و خروجی این اجلاس‌ها در نحوه مواجه شهرهای تاریخی با بافت‌های تاریخی شهرها تاثیرگذار بوده است. 

در این نشست همچنین پروفسور دیچی میاکه، استاد تمام دانشگاه توکیو و رئیس شورای سیاستگذاری فروم بین‌المللی رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت تاریخی حوزه اوراسیا با اشاره به حضور چندین باره خود در تبریز برای بررسی بافت‌های تاریخی و بافت قدیمی تبریز و آشنایی با این شهر گفت: در طول 9 دوره قبلی برگزاری این اجلاس حضور ده‌ها کارشناس، متخصص و مدیر شهری در سمینار و بحث وبررسی علمی مشکلات، ظرفیت‌ها و مسائل شهرهای تاریخی توانسته است در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی شهرها تاثیرگذار باشد.

براساس تصمیمات اتخاذ شده همچنین برنامه‌ریزی مرکزیت این فروم که در ژاپن قرار دارد، دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت تاریخی حوزه اوراسیا به میزبانی تبریز شهریورماه سال 1397 برگزار خواهد شد.

انستیتو معماری ژاپن (AIJ) با همکاری بنیاد ژاپن و تعدادی از دانشگاه‌های مطرح از کشورهای آسیایی و اروپایی از سال 2001 اقدام به برگزاری سالانه اجلاس بین‌المللی در حوزه مدیریت شهری و حفاظت بافت تاریخی با عنوان اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا در کشورهای ژاپن، چین، روسیه، ترکیه کرده است و دهمین اجلاس نیز در شهر تبریز برگزار خواهد شد.  

این اجلاس با هدف حفاظت، مرمت و احیاء بناها و بافت‌های تاریخی، شناخت ابزارهای کنترل و حفاظت شهرهای تاریخی، بررسی ضوابط مقررات و آئین‌نامه‌های اجرایی مترصد بر مقوله حفاظت در بافت‌های تاریخی شهرهای ایران، نقش مشارکت نهادها و سازمان‌های کشور در مقوله و چند سرفصل مهم مرتبط برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها