رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استانبازگشت ۵ واحد صنعتی استان به چرخه تولید گفت: با راه اندازی این تعداد واحد راکد صنعتی ۷۰ فرصت شغلی برای جوانان ایجاد شد.
کد خبر: ۸۹۵۹۹۸۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
داریوش دیودیده افزود: حدود نیمی از واحد‌های تولیدی راکد در استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از واحد‌های صنعتی و تولیدی استان در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ راکد و یا نیمه فعال بودند ادامه داد: هم اینک کمتر از ۳۵ درصد این واحد‌ها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته ۱۲۵ طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کهگیلویه وبویر احمد با بیان اینکه دولت امسال افزون بر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در قالب بسته‌های اشتغال و رونق تولید تخصیص داده است، اضافه کرد: سهم کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است.
وی گفت: این تسهیلات برای نوسازی، بهسازی و تأمین سرمایه در گردش طرح‌های توسعه‌ای و اقتصادی، رونق و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف هزینه خواهد شد.
دیودیده افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از مجموع بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات تخصیصی برای احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تولیدی و صنعتی در کشور در سال گذشته نیز افزون بر چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال بود.
وی با بیان اینکه هم اینک ۴۴۴ طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال در کهگیلویه وبویراحمد در حال اجرا است اضافه کرد:۲۵۶ طرح از این تعداد با میزان سرمایه‌گذاری افزون بر هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مربوط به طرح‌های صنعتی کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی است.
دیودیده ادامه داد: بیش از ۶۵۰ واحد صنعتی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۱۳۰ واحد راکد است.
۵۰ وی افزود: واحد صنعتی راکد با اشتغالزایی ۵۶۰ نفر در چهار سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی فعال و ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه تولید است.
ارسال نظرات