استاندار خراسان رضوی:

دانشجویان باید منتقد و آرمان خواه باشند

استاندار خراسان رضوی بیان داشت: دانشجویان باید آگاه به مسائل درون و بیرون کشور، منتقد و آرمان خواه باشند.
کد خبر: ۸۹۵۹۹۴۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در دیدار با مسئولان و نمایندگان تشکلات دانشجویی در استانداری گفت: به دانشجو و دانشگاه نقاد احتیاج داریم، زیرا دانشگاه تک صدایی جامعه تک صدایی به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: همانگونه که از بیرون دانشگاه انتظار تحمل شنیدن صدای مخالف هست در داخل دانشگاه هم دانشجویان باید این موضوع را تمرین کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که اگر زمزمه‌های نقد را نشنویم، تبدیل به فریاد خواهد شد و آن زمان کار سخت می‌شود؛ افزود: آینده جامعه با حضور دانشجویان توانمند و قدرتمند تضمین می‌شود و دانشجویان باید سیاسی به معنی آگاه به مسائل درون و بیرون کشور، منتقد و آرمان خواه باشند.

رشیدیان با اشاره به ۱۶ آذر و روز داشجو، تصریح کرد: شرایط ضد استبدادی و استعمار جدید که در داخل کشور قدرت‌نمایی می‌کرد و ماجرای کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ مردم و تشکل‌ها را در موضع واحد ضد استکباری قرار داد.

وی اظهار کرد: نتیجه جریان ضد استبدادی و ضد استعماری ایران، حرکت ۱۶ آذر بود که در آن دانشجویان جان خود را برای عزت و آزادی ایران فدا کردند و همین فرهنگ در عرصه مبارزه با نظام ستم شاهی، پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و ایستادگی مدافعان حرم نیز استمرار داشته و جزو خصوصیات بارز جوانان و دانشجویان این کشور بوده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون علاوه بر تعامل تشکل‌های دانشجویی، تعامل بین حوزه و دانشگاه هم اهمیت دارد و ارتباط بین این ۲ نهاد، بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌کند.

رشیدیان افزود: برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اشتغال و تولید کار‌های بسیار خوبی انجام شده، اما نگاه نقاد دانشگاه می‌گوید این حرکت‌ها جامع، کامل و تمام عیار نبوده و باید تقویت شود.

وی اظهار کرد: کارشناس ارشد و دکترای ما باید بتواند با پایان نامه خود برای حل معضلات کشور راهکار ارائه دهد و دانش آموختگان باید موضوع پایان نامه‌های خود را بر اساس معضلات موجود انتخاب و تنظیم کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اقدامات دولت در رفع مشکل اشتغال گفت: قبل از این دولت اشتغال استان یک میلیون و ۸۳۲ هزار شغل بود که این رقم در آخر تابستان امسال به ۲ میلیون و ۱۴۶ هزار شغل افزایش یافت.

رشیدیان با بیان اینکه با کمتر از هشت درصد جمعیت کشور در مدت یکسال ۱۸۴ هزار شغل در این استان ایجاد شد افزود: این میزان ۲۳،۱ درصد میزان اشتغال کشور است و با ظرفیت‌ها و مزیت‌های جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی، انسانی و ژئوپلتیک این استان بیش از این می‌توان شغل ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: با همه اقداماتی که انجام شده است هم اکنون ۳۰۰ هزار نفر بیکار در استان وجود دارد که ۴۸ درصد آن‌ها دانش آموختگان فوق دیپلم تا دکترا هستند.

استاندار خراسان رضوی گفت: عدالت توزیعی و رفع آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید دولت است و اکنون در حوزه آسیب‌های اجتماعی ۱۲۰ تشکل غیر دولتی در این استان فعالیت دارد که پارسال ۴۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های آن‌ها تخصیص یافت. استاندار خراسان رضوی افزود: چنین فعالیت‌هایی باعث شده است میزان طلاق در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳،۲ درصد کاهش یابد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها