مستند ساز کشورمان در گفتگو با «بسیج»:
مرادیان گفت: همه با یک حالت سری سازی جلو می روند دفاع مقدس ما هم همین گونه است اگر فیلم های این حوزه را ببینید اکثرا تهیه کننده های ثابتی دارند.
کد خبر: ۸۹۵۹۸۸۰
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

داود مرادیان مستند ساز کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: سینمای دفاع مقدس سینمای بودجه بری است و مخاطب هم در گیشه به آن اقبال نمی کند مگر اینکه الزاما کمدی باشد.

وی افزود:  به همین خاطر هم تهیه کننده  خصوصی سراغ آن نمی رود و هم اینکه خیلی کم اجازه می دهند  کارگردان های فیلم اولی حتی به سراغش بروند. معمولا هم الان اقبالی به این سینما در بین مردم  نیست مگر اینکه کار خاص و خیلی خوبی ساخته شود.

مستند ساز کشورمان گفت: اگر ما یک سریال قوی مثلا راجع به شهید بهشتی بسازیم و در آن از قرائت های رسمی هم فاصله بگیریم مخاطب زاید می شود.  در کره افسانه ای مثل جومونگ تاریخ می سازد. در ایران از قرائت رسمی فاصله گرفتن کار خطرناکی است چون  اصرار دارند یک قرائت خاص به مخاطب داده شود  و آن قرائت مخاطب را اقناع نمی کند.

مرادیان ادامه داد: معمولا کارتل هایی هستند که اینها اجازه ورود فکر نو را نمی دهند. الان باید پرسید تاریخ معاصر ایران دست چه کسی است؟ چرا دیگر کسی حق ورود ندارد؟ همه با یک حالت سری سازی جلو می روند دفاع مقدس ما هم همین گونه است اگر فیلم های این حوزه را ببینید اکثرا تهیه کننده های ثابتی دارند.

مستند ساز کشورمان افزود: اگر اجازه ورود فکر نو را بدهند مطمئنا قرائت جدیدی به طور مثال  از شهید بهشتی یا شهید آوینی ساخته می شود که متفاوت است مخاطب هم جذب می شود. ما در این حوزه دچار تکرار شده ایم . به صورت سازمانی یک عده خاص هستند که در این حوزه کار می کنند  تا اینها حل نشود مردم از سینمای دفاع مقدس فاصله می گیرند.

 

ارسال نظرات