مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:طی ۴۸ ساعت گذشته ۶ نفر در استان دچار مسمومیت با این گاز شدند.
کد خبر: ۸۹۵۹۸۵۳
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
به‌گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به کاهش دما طی روزهای گذشته شاهد افزایش آمار مسمومیت با مونوکسید کربن در استان هستیم و طی ۴۸ ساعت گذشته ۶ نفر در استان دچار مسمومیت با این گاز شدند.
 
دکتر علی دلخروشان افزود: روز گذشته در گزیک یک خانواده ۳ نفره به دلیل سوخت ناقص ناشی از چراغ نفتی و آقایی ۳۵ ساله در یکی از روستاهای اطراف درح به دلیل روشن کردن چراغ نفتی در حمام دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شدند.
 
وی ادامه داد: روز پنجشنبه نیز آقایی ۲۳ ساله در مهرشهر بیرجند به دلیل نشت گاز از لوله بخاری و خانمی ۴۲ ساله در معصومیه بیرجند به دلیل روشن کردن پیک نیک در حمام دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شدند.
 
دکتر خروشان گفت: اولین و مهمترین اقدام برای نجات فردی که دچار مسمومیت با مونوکسید کربن رساندن اکسیژن و هوای تازه به فرد است؛ به همین دلیل به محض مشاهده فردی که دچار مسمومیت با co شده، باید پنجره‌ها را باز کرد تا هوای تازه سریعاً وارد اتاق شود و در صورت امکان، فرد مسموم را از محل خارج نمایبد.
ارسال نظرات