خبرهای داغ:
گزارش

اخلاص و نیت پاک عامل موفقیت جهادگران است

ساختمانی که زیربنایش سست است نمی تواند در برابر تکانها و لرزه ها ایستادگی کند آدمی هم چنین است تا خود را نسازد نمی تواند بر روی دیگران تاثیر بگذارد و باعث ترویج تفکر بسیجی شود
کد خبر: ۸۹۵۹۸۳۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

به مناسبت روز دانشجو بر آن شدیم تا مصاحبه ای با تعدادی از دانشجویان جهادگر داشته باشیم

خودسازی معنوی یکی از نتایج اردوهای جهادی است

جهادگر طیبه سرباز از گروه جهادی شهید فایده دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بیرجند درمورد شاخصه های یک بسیجی جهادگر گفت: ایمان، تلاش، پشتکار، صبر و اخلاص از جمله ویژگی هایی است که یک بسیجی دارد.


طیبه سرباز با بیان اینکه از سال ۹۲ توانستم در گروههای جهادی فعالیت و در حدود شش بار در گروه جهادی حضور داشتم بیان کرد: اخلاص و نیت پاک و صادق بچه های بسیجی جهادی که در راه رضای خداوند و همچنین خودسازی معنوی که در این اردوها وجود دارد می تواند عامل موفقیت جهادگران است.


وی با بیان اینکه امیدوارم مسئولین استان کار جهادی و گروههای جهادگر را جدی بگیرند و با آنان همراه باشند تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ بسیجی جهادی اول خود جهادگر باید به این مفهوم دست یافته باشد که کار را برای رضای خدا انجام می دهد و با اخلاص باشد.

ولایی بودن یکی از شاخصه های جهادگران است


جهادگر اکرم کمال زاده فرد سرپرست گروه جهادی دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه از سال ۹۳ وارد گروه های جهادی شدم گفت: یکی از شاخصه های یک جهادگر ولایی بودن و در صدر آن اخلاص عمل و ایمان داشتن است.
کمال زاده فرد با عنوان اینکه برای ترویج تفکر بسیجی باید از خود شروع کرد بیان کرد: باید خود را ساخت تا بتوان دیگران را راهنمایی و شاید هم ساخت.


ساختمانی که زیربنایش سست است نمی تواند در برابر تکانها و لرزه ها ایستادگی کند آدمی هم چنین است تا خود را نسازد نمی تواند بر روی دیگران تاثیر بگذارد و باعث ترویج تفکر بسیجی شود.


وی با بیان خاطره ای در مورد اردوهایی که رفتند اذعان کرد: بودن با اهالی روستا و پذیرایی و مهربانی آنها سراسر خاطره است و در بین این خاطره ها، محبت های کودکان ۳یا۴ساله لطف دیگری داشت به گونه ای به آدمی مهربانی می کردند که روز آخر، دم رفتن نه پای رفتن داشتی و نه دلی برای کندن اما راه گریزی نداشتی و باید می گذاشتی و می رفتی. صورت غرق در اشک این کودکان در لحظه خداحافظی تا مدتهای زیادی جلوی چشمانت بود و نمی توانستی فراموش کنی یا دستان چروک شده پدران و صورت های آفتاب سوخته زنان روستا به یادت می ماند.

حضور در روستاها راهی برای رسیدن به اخلاص است


جهادگر رقیه کریمی سرپرست گروه جهادی شهید مدافع حرم محسن حججی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه اخلاص و پشتکار لازمه کار جهادی می باشد گفت: جهادگران برای دست یابی به این امر باید در فضای پاک روستا به تمرین آن پرداخته و این روحیه را در خود تقویت کنند.


وی در مورد ترویج فرهنگ بسیجی عنوان کرد: اولویت اول در کار جهادی خودسازی است اگر موفق به خودسازی شویم آنگاه می توان بر دیگران تاثیر گذاشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها