خبرهای داغ:
اسلام با چالش های زیادی رو به رو است اهمیت این موضوع بین توده عام جامعه تبیین می شود علمای فریقین در نشست هایشان با همدیگر تفاهم داشته باشند و از سوء ظن نسبت به یکدیگر بپرهیزند
کد خبر: ۸۹۵۹۷۹۹
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳

مولوی سید احمد عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: وحدت امری ضروری است که باید در بین مسلمین نهادینه شود.


وی عنوان داشت: آنچه که باعث تفرقه می شود این است که مسلمانان موارد اختلاف بینشان را برجسته کنند و در این زمینه نزاع داشته باشند یا به مقدسات و اعتقادات یکدیگر احترام نگذارند.


وی با اشاره به اینکه اگر مسلمین مشترکاتشان را مدنظر قرار دهند و ندای قرآن را سرلوحه کارشان قرار دهندتصریح کرد: این امر باعث اقتدار و عزت امت اسلام می شود. عکس این عمل کنند دچار تشدد و تفرقه می شوند.


عبداللهی با بیان اینکه ما باید وحدت را به عنوان امر ضروری و لازم برای حیات مسلمین در جامعه مطرح کنیم اظهار کرد: چون اسلام با چالش های زیادی رو به رو است اهمیت این موضوع بین توده عام جامعه تبیین می شود علمای فریقین در نشست هایشان با همدیگر تفاهم داشته باشند و از سوء ظن نسبت به یکدیگر بپرهیزند . حقایق را بازگو کنند و سوء تفاهم و برداشت را مرتفع سازند.


وی با بیان اینکه میلاد پیامبر و هفته وحدت فرصت خوبی برای تبیین ضروریات وحدت در جامعه است گفت:سران دولت های اسلامی باید برای رضای خدا و حفظ انسجام جوامع اسلامی و برای حفاظت از آسیب های تفرقه باید نقش خود را در رابطه با وحدت به خوبی ایفا کنند و زمینه اتحاد فرقه های مختلف در کشور را فراهم سازند تا دشمنان با ایجاد تفرقه سوء استفاده نکنند.


وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که هفته وحدت توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی برنامه ریزی و نامیده شد و اینکه در سرلوحه کار امام قرار داشت در بدو پیروزی انقلاب خوب بود بیان کرد: امروز در جامعه باید وحدت به حد مطلوب برسد و باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا زمینه ها فراهم شود.


مناسک حج و احترام به اهل بیت پیامبر اسلام(ص) از مشترکات مسلمین است

وی با بیان اینکه در زلزله و اتفاقات نیز مسلمانان باید وحدت خودشان را در کمک به مسلمانان حفظ کنند اذعان کرد: باید برای جلب رضای خدا و از سر برادری مشکلات مسلمانان را حل کنند که این خود نمونه ای از وحدت و برادری است.
وی در پایان گفت: مسلمین عمل به قرآن را سرلوحه کارشان قرار دهند که در آیات کتاب وحی تاکید دارد بر ایجاد وحدت و صمیمیت در بین آحاد مسلمین که در جهان تجلی پیدا می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها