خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با پایوران و نیروهای‌وظیفه سپاه انصارالرضا(علیه السلام) در حسینیه ثارالله این سپاه دیدار کرد.
کد خبر: ۸۹۵۹۷۷۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، در این دیدار ایشان ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) گفت: کسانیکه مصداق «الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» هستند اینها مقام و مرتبه شان از آنهایی که بعد از ظهور خواهند بود بالاتر است.


وی با اشاره به تاریخ اروپا گفت: یکی از موارد مهمی که باید به آن پرداخت مقوله اروپا شناسی است.


وی در ادامه افزود: جامعه اروپا در گذشته جامعه منحط بی سواد و بدون فرهنگی بوده است که از جمله نشانه ها و اقدامات نابخردانه آنان به نابودی کشاندن حکومت اندلس بود؛ حکومتی که سقوطش باعث به عقب رانده شدن 500 ساله اروپا شد.


نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌جنوبی گفت: سقوط اندلس از لحاظ تاریخی مصادف با قرن دوم هجری همزمان با دوران زندگانی حضرت امام رضا(ع) بوده است که در آن هنگام طبق سرشماری که در اروپا انجام شده است تعداد با سوادان آنان کمتر از 100 نفر نقل شده است؛ این در حالی است که در همان عصر زمانیکه امام رضا(ع) در مسیر مدینه به مرو هنگامیکه در نیشابور به سر می بردند برای به نگارش در آوردن حدیث معروف ایشان در حدود 18 هزار نفر نگارنده حضور داشتند.


وی در ادامه افزود: در همین زمان در اروپا اوج انحطاط کلیسا، رواج عقیده تثلیث و خرافات و کشتن و از بین بردن علما و دانشمندان از سوی کلیسا برای ابراز نظرات علمی و تخصصی آنان بود.


وی گفت: در اختیار قرار دادن شمشیر به فردی شرور و دیوانه بهتر از آن است که علم به دست نااهل سپرده شود و این فاجعه ای است که اتفاق افتاد و منابع علمی مسلمانان در اختیار اروپاییان قرار گرفت و از آنجایی که آنان فاقد فرهنگ بودند با بکار بردن علم در جهت ناصحیح و در راستای ارضای امیال خودخواهانه و مستکبرانه خود علم تبدیل به آفتی برای بشریت شد که از نمونه های آن می توان به اشغال قاره های آمریکا و آفریقا که با خوی وحشی گری اما با دانش صورت پذیرفت را در آن زمان نام برد.


نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی افزود: هنگامیکه اروپاییان به آمریکا رفتند بومیان آنجا پنداشتند که آنان همان کسانی هستند که در آخرالزمان به عنوان منجی حضور خواهد یافت و این ناشی از آن است که مسلمانان قبل از اروپاییان در آنجا حضور داشته و عقیده انتظار منجی را برای آنان توصیف، تبیین و تفسیر کرده اند.


وی اشاره داشت: از جمله مشکلات امروز جهان و کشورها سپرده شدن امور به دست نااهلان و افراد مذبذب و خودخواه است.


وی در پایان افزود: سازش با غربی ها کاری بیهوده است؛ به دلیل اینکه دارای ثبات رای نیستند و در تاریخ نیز ثابت شده که اعتماد کنندگان به آنان به چه سرنوشتی دچار شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها