خبرهای داغ:
استاد دانشگاه های قزوین گفت: ملت فلسطین در این شرایط باید انتفاضه جدید، متفاوت و مسلحانه ای را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کند زیرا این بحث تعارف‌بردار نیست و باید بهترین اقدامات را انجام داد.
کد خبر: ۸۹۵۹۷۷۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

میرزایی استاد دانشگاه های قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با بیان اینکه قطع به یقین جریان صهیونسیم در آمریکا دست از روی سیاست های درزامدت خود برنمی دارد، اظهار کرد: مقاومت، بیداری و استقامت جوامع اسلامی چه در دولت ها و چه در ملت ها به ویژه دولتها و ملت های عرب نقش مهمی در عقب نشینی صهیونیسم ایفا می کند.
وی افزود: بحث انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس از حدود 20 سال قبل کلید خورده و همواره آمریکا به دنبال این بوده که بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کند.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: در این سال ها اگر مقاومت مردم فلسطین، لبنان و جمهوری اسلامی ایران و اعتراضات گسترده آنان نبود شاید یکی دو دهه قبل از این شاهد رخداد این اتفاق بودیم و بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل انتخاب می شد.
میرزایی ادامه داد: امروز برای جوامع اسلامی راهی جز مقاومت در برابر اهداف و خواسته های شوم آمریکا و اسرائیل وجود ندارد و با اتفاقاتی که در سال های اخیر رخ داده فهم و درک این موضوع برای ما سهل تراز گذشته شده است.
وی عنوان کرد: هرجا که مسلمانان بر مبنای مقاومت ایستادگی کردند، بی شک پیروز شدند و دشمن عقب نشینی کرده است که از آن جمله می توان به جنگ غزه، لبنان و مهمتر از همه داعش اشاره کرد.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: داعش آمده بود تا در یک مدت زمان کوتاه چند ماه طومار حکومت سوریه و بشار اسد را درهم بپیچد ولی پس از حدود 6 سال جنگ در نهایت شکست خورد و مجبور به ترک سرزمین سوریه شد.
میرزایی گفت: مسئله قدس هم این چنین است بنابراین با مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین و همراهی مسلمانان جهان از آنان ان شاالله شاهد نابودی اسرائیل و پیروزی ملت مسلمان فلسطین خواهیم بود.
وی بیان کرد: اگر ملت فلسطین و منطقه ایستادگی لازم را در برابر دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و اسرائیل داشته باشند قطع به یقین دشمنان از مواضع خود عقب نشینی کرده و به اهداف شوم خود دست پیدا نمی کنند.
این استاد دانشگاه افزود: ترامپ قبل از اینکه به صورت رسمی پایتخت اسرائیل را به بیت المقدس انتقال دهد به لحاظ سیاسی حرفی را مطرح کرده تا عکس العمل جوامع اسلامی را مشاهده کند بنابراین اگر ببیند ملت ها و دولت های مسلمان بیدار بوده و در برابر ادعای او موضع گیری صحیحی دارند به تبع کوتاه می آید.
میرزایی اضافه کرد: اگر کشورهای منطقه مانند عربستان از ادعای ترامپ حمایت کنند قطع به یقین اسرائیل پیش روی کرده و ادعای ترامپ را محقق می کند.
وی با اشاره به برخی از اقدامات اثرگذار در مقابله با تصمیمات اخیر ترامپ در مورد بیت المقدس خاطرنشان کرد: اعتراضات مردمی که دیروز هم در قالب نمازجمعه شاهد آن بودیم، می تواند نقش مهمی در مقابله با تحقق ادعای ترامپ داشته باشد.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه فضای رسانه هم نقش پررنگی در این زمینه ایفا می کند، اظهار داشت: تشکیل کمپین های مختلف و تبدیل این موضوع به یک موج اعتراضی شدید در فضای مجازی جزو بهترین عکس العمل هایی است که ملت ایران می تواند در برابر این ادعا و تصمیم ترامپ از خود نشان دهد.
میرزایی بیان کرد: ملت فلسطین در این شرایط باید انتفاضه جدید، متفاوت و مسلحانه ای را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کند زیرا این بحث تعارف‌بردار نیست و باید بهترین اقدامات را انجام داد.
وی اذعان داشت: حدود دو سال قبل، پس از جنگ غزه رهبر معظم انقلاب فرمودند«کرانه باختری و سرزمین های دیگر باید مسلح شود. غزه چون مسلح بود اسرائیل نتوانست پیش روی کند بنابراین راهی جز این نیست».
این استاد دانشگاه گفت: شاید مسلح شدن تمام مردم فلسطین به صورت کلی مقدور نباشد اما به صورت محدود مردم بیت المقدس باید مسلح شوند زیرا این امر قطع به یقین عقب نشینی اسرائیل را به دنبال دارد.
میرزایی یادآور شد: الحمدالله دبیر حماس هم روی این مسئله صحه گذاشته که مردم فلسطین باید به صورت مسلحانه وارد کار شوند.
1009/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها