مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله حائری میبد:

برخی مسئولین دم از ولایت مداری می زنند و در عمل کاملاً خلاف منویات رهبری عمل می کنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله حائری میبد در سخنرانی خطبه های پیش از نماز جمعه این شهرستان بر لزوم مقابله با جریان های نفوذی به عنوان نمود عینی استکبار ستیزی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۵۹۷۶۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ازبسیج دانشجویی یزد؛محمد برزگری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آیت‌الله حائری میبد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان میبد ضمن گرامیداشت روز دانشجو، تصریح کرد: 16 آذر سرآغاز حرکتی نوپا در سیر استکبارستیزی دانشجویان بود که با پیروزی انقلاب اسلامی اوج گرفت و در گرماگرم حوادث پس از انقلاب به بلوغ رسید.

این فعال دانشجویی ۱۶ آذر را نشان بارزی از نقش بی‌نظیر ایران اسلامی در شناخت ریشه‌های استعمار و مبارزه صادقانه با مصادیق استکبار دانست و عنوان کرد: این روز نشان داد که حتی اگر نوکرانی همچون رضاشاه و محمدرضا شاه لعین هم بر کشوری حکومت کنند تا زمانی که هویت یک ملت، هویتی اسلامی و انقلابی باشد منافع دون آن‌ها در این منطقه تأمین نخواهد شد.

حقیقت روز دانشجو استقلال‌طلبی و استکبارستیزی است

برزگری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره ماهیت ضدآمریکایی و ضد استکباری این روز افزود: ایشان دراین‌باره می‌فرمایند: «اینکه یک عده بیایند و به‌عنوان دانشجو نقطه مقابل حرکت شانزده آذر را علم بکنند یعنی گرایش به آمریکا تحت عناوین بسیار پوچ و سست و غیرمنطقی و غیر مستدل. این پشت کردن به جنبش دانشجویی است.»

نماینده بسیج دانشجویی میبد با تأکید بر اینکه روز دانشجو نماد مبارزه با استکبار، ظلم، سلطه‌جویی و زیاده‌طلبی است؛ اظهار داشت: بازخوانی روایت واقعه 16 آذر 32، تنها مرور تاریخ نیست، بازخوانی درسی است که تا آن‌سوی تاریخ آموزنده خواهد بود و درس آن روز به ما این است که در برابر آنان که استقلالمان را هدف گرفته‌اند سر خم نکنیم.

دلسرد کردن مردم از نظام اسلامی هدف مشترک استکبار و جریان غرب‌زده کشور

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آیت‌الله حائری میبد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن همواره به دنبال فتنه‌انگیزی در کشور است و از راه‌های مختلف ازجمله ایجاد اخلاف بین ملت، نفوذ در جایگاه‌های کلیدی دولتی و ناحق جلوه دادن جمهوری اسلامی از طریق تبلیغات سوء رسانه‌ای و بهره‌گیری از افراد معلوم‌الحال داخلی برای تحقق اهداف شوم خود استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمن و دل‌بستگان به غرب در داخل کشور، یک هدف را دنبال می‌کنند و آن دلسرد کردن امت ایران از نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: دراین‌بین دانشجو باید مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی‌رسانی باشد و جامعه تأثیرگذار دانشگاهی باید به وظایف خود نسبت به کشور و جامعه آگاه باشد و آن‌ها را به‌خوبی انجام دهد و مانع تحقق اهداف دشمنان شود.

برزگری در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه روشنگری دانشجویان اشاره کرد و با تأکید بر این مهم به بیان نکاتی پیرامون مسائل کشور و شهرستان میبد پرداخت.

استکبارستیزی تنها در شعار مرگ بر آمریکا خلاصه نمی‌شود

این فعال دانشجویی در ادامه با تأکید بر اینکه وظیفه دینی ما قیام علیه مستکبران و ایجاد وحدت در امت اسلامی است و این مهم هم در قرآن و هم در احادیث ائمه اطهار مورد تأکید قرارگرفته است؛ خاطرنشان کرد: استکبارستیزی تنها به شعار مرگ بر آمریکا نیست باید در کنار شعار اقدام و عمل هم باشد؛ یکی از مصادیق استکبارستیزی مقابله با جریان‌های نفوذی است و نباید اجازه دهیم عوامل استکبار در کشور ریشه بدوانند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی میبد با انتقاد از اینکه برخی مسئولین با زبان دم از ولایت و ولایت مداری می‌زنند اما در عمل نشان داده‌اند که 180 درجه با ولایت فاصله‌دارند، خطاب به این مسئولین گفت: چنین افرادی باید بدانند دوران فریب مردم و مصادره به مطلوب کردن منویات ولایت گذشته است.

به‌جای برگزاری جشن‌های نامتعارف در روز دانشجو به نیازهای دانشجویان توجه شود

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه دانشجو، به عنوان عنصر پویا و تأثیرگذار در برخی مواقع با برنامه‌های هدفمند درگیر حاشیه و اقدامات دور از شأن دانشجویی شده است؛ افزود: روز دانشجو با شهادت سه تن از دانشجویان این مملکت سندی روشن بر تجدیدعهد برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است نه اینکه عده‌ای در دانشگاه‌ها به‌سادگی پا روی ارزش‌ها گذاشته و با تشکیل جلساتی در حد هیجان دوران جوانی این روز را به حاشیه ببرند.

برزگری اضافه کرد: دانشجو نیاز دارد به‌جای صرف هزینه‌های گزاف برای جشن‌هایی نامرسوم مانند پارتی‌هایی که به‌هیچ‌وجه در شأن او نیست، به حداقل امکانات رفاهی، علمی و پژوهشی دسترسی داشته باشد.

انتقاد از برگزاری جشن‌های نامتعارف در میبد با اسم جشن مذهبی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آیت‌الله حائری میبد در ادامه با انتقاد از برخی جشن‌ها نامتعارف که به اسم جشن مذهبی در میبد برگزار می‌شود تصریح کرد: کسی مخالف مراسم‌های جشن و سرور در مناسبت‌های دینی نیست، اما در شهر مذهبی میبد شاهد برگزاری جشن‌هایی حتی از سوی برخی هیئت‌های مذهبی هستیم که بیشتر به پارتی شباهت دارد و این در شأن شهر میبد و به‌خصوص دسته‌جات مذهبی نیست.

وی در پایان از اقشار مختلف مردم و مسئولین درخواست کارد نسبت به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند جایگاه ویژه شهر فرهنگی و مذهبی میبد خدشه‌دار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار