خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین خبر داد:

تشکیل بیش از یک هزار پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در استان قزوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با بررسی های به عمل آمده بیش از یکهزار پرونده ساخت و ساز غیرمجاز برای باغ ویلاهای استان قزوین تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۹۵۹۷۵۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در گفت و گو با خبرنگار بسیج قزوین اظهار کرد: در حوزه ساخت و ساز یکی از موضوعات قابل پیگیری بحث ساخت و ساز غیرمجاز باغ ویلاهایی است که در استان قزوین ساخته می شود.
وی با اشاره به قیمت بالای زمین و ملک در استان قزوین افزود: قسمت بالای زمین و ملک در استان موجب شده شاهد افزایش رانت در این حوزه باشیم بنابراین رسیدگی ها و پیگیری های ما باید به مراتب افزایش یابد تا بتوانیم تخلفات این حوزه را شناسایی کرده و با آن مقابله کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: البته به این مهم باید دقت شود که بحث گران بودن زمین و ملک نباید بهانه ای برای تولید و اشتغال باشد و از رونق آن بکاهد.
فرخزاد ادامه داد: در کسب و کار رتبه هایی اعلام شده است که اگر چنین آماری درست باشد ما در سرمایه گذاری و مبارزه با رانت موفقیت چندانی به دست نیاورده ایم.
وی عنوان کرد: بسیاری از قوانین برای مقابله با رانت خواری وضع شده است ولی در عمل قبل از آنکه جلوی رانت خواری را بگیرد به مانعی برای رونق کسب و کار تبدیل شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: اگر آماری که در این حوزه مطرح شده صحت داشته باشد باید در شیوه ایجاد کسب و کار باید تجدیدنظر جدی داشته باشیم.
فرخزاد گفت: با بررسی های صورت گرفته در حال حاضر بیش از یکهزار پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در استان وجود دارد که مربوط به ساخت وبلا در باغ های استان است.
وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از این قبیل ساخت و سازها باید جدی گرفته شود زیرا با این اقدام زمینه پیشگیری از تجاوز به منابع طبیعی را فراهم می کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: با توجه به درخواست مردمی نسبت به ساخت باغ ویلاها باید تدابیر لازم اندیشیده شده و با ارائه راهکارهای قانونی از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کرد.
1009/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها