خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمسار از تشییع و به خاک‌سپاری یک شهید مدافع حرم در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۹۷۰۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمسار، مجید ناظریه در گفتگو با خبرنگاران گفت: پیکر شهید مدافع حرم، شهید لال محمد جعفری، از شهدای سرافراز تیپ فاطمیون، اوایل هفته آینده در شهر گرمسار تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

وی ضمن اعلام این خبر افزود: مراسم تشییع و خاک‌سپاری این شهید سرافراز مدافع حرم، رأس ساعت 10 روز یکشنبه هفته آینده، مصادف با 19 آذرماه از مقابل خیابان سپاه قدیم، روبروی فرمانداری گرمسار به سمت گلزار شهدای گرمسار برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمسار یادآور شد: شهدا وارثان انبیا هستند و ما به‌عنوان یک مسلمان و شیعه اهل‌بیت (ع)، باید ادامه‌دهنده و پیرو سیره شهدا باشیم تا روز قیامت شرمنده شهدا و خانواده‌های آنان نباشیم.

وی ضمن دعوت از عموم مردم ولایتمدار شهرستان‌های گرمسار و آرادان جهت شرکت در مراسم تشییع و خاک‌سپاری این شهید سرافراز، تأکید کرد: شهدا نخبگانی هستند که براثر اطاعت از خدا و پیروی از مکتب اهل‌بیت (ع) برگزیده‌شده و برای میهمانی خدا انتخاب می‌شوند.

ناظریه ادامه داد: حق و باطل گاه مانند کف و آب هستند که تشخیص و جدائی آنان ساده است و گاه آن‌چنان به هم مخلوط شده‌اند که باید با حرکت‌های تند و پرحرارت از هم جدا شوند و انتخاب آگاهانه شهادت در سایه تفکر صحیح در چنین مواردی نقش خود را ایفا می‌کند و شهادت، حرارت و سوزی می‌آفریند و چنان حرکت و تکانی را به وجود می‌آورد که حق و طرفدارانش از باطل و پیروانش به‌خوبی جدا می‌شوند.

وی تصریح کرد: شهادت که نتیجه سلامت روان، روحیه شجاعت و انتخاب آگاهانه است، مقاومت و پویایی جامعه را به دنبال دارد، چراکه ریشه در قدرت و قوت، صبر و استقامت، مبارزه با کفر، انسجام، آخرت خواهی و ظرفیت بالا دارد و این عوامل درمجموع، مقاومت جامعه را بالابرده و موجب تحرک و پویایی اجتماع خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمسار ادامه داد: دستاورد اساسی حضرت امام خمینی در رهبری انقلاب اسلامی، احیاء اسلام ناب محمدی و مهم‌ترین ویژگی آن، ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری بود و با مروری گذرا در فرآیند نهضت امام خمینی (ره) و قوام نظام اسلامی به‌خوبی می‌توان دریافت که اگر فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثارگری نبود، نه‌تنها انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید، بلکه نظام اسلامی هم دوام نمی‌یافت، همان‌گونه که در صدر اسلام نیز اگر این ویژگی نبود شکل‌گیری دین اسلام دچار تغییر می‌شد، بنابراین موضوع شهادت و ایثارگری سکه پربهایی است که در یک روی آن باید والاترین ارزش‌های الهی را مشاهده کرد و در روی دیگر آن دستاوردها و آثار و برکات بی‌بدیل وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد مقدس شهید و خون پاکی که در این راه به زمین ریخته می‌شود، عامل بقای جوامع انسانی و تداوم ارزش‌های مقدسی است که انسانیت و شرف و عدالت و آزادی در پرتو آن‌ها جان و رمق می‌گیرند و استمرار می‌یابند و ما باید تمام تلاش خود را برای حفظ حرمت خون شهدا بکار بگیریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها