خبرهای داغ:
رئيس كل دادگستري قزوين:

سياست حبس زدايي در موارد حفظ امنيت جامعه اجرا نمي شود

رئيس كل دادگستري استان قزوين گفت: موضوع كاهش جمعيت كيفري و حبس زدايي و يا تخفيف مجازات در برنامه هاي دستگاه قضايي است ولي دستگاه قضايي اين برنامه ها را در مباحث مرتبط با امنيت جامعه انجام نمي دهد و چنين موضوعاتي در حوزه حفظ امنيت عموم جامعه اجرايي نيست.
کد خبر: ۸۹۵۹۶۵۷
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوين، حجت الاسلام نورالله قدرتي در كميسيون جرائم خاص بيان کرد: در ايام پربركت ميلاد مسعود پيامبر اكرم (ص) قرار داريم.
وي ادامه داد: ميلاد پيامبر اكرم (ص) تجلي معرفت الهي است از اين رو بايد با كسب تجربه از حوادث تاريخي؛ ولايت پذيري را در زمان غيبت سرلوحه زندگي خويش قرار دهيم كه در عصر حاضر اين مهم با اطاعت از ولايت فقيه محقق مي شود.
رئيس كل دادگستري استان قزوين اضافه كرد: موضوع جرائم خاص بسيار مهم است و لازم است اعضاي اين جلسه اين حساسيت و اهميت را مورد توجه قرار دهند.
وي افزود: اين نشست بايد با محوريت هماهنگي براي تصميم گيري و برخورد قانوني و مناسب با كساني باشد كه امنيت مردم و جامعه را برهم مي زنند.
حجت الاسلام قدرتي تصريح كرد: مقوله امنيت از جمله موضوعاتي است كه قابل معامله نيست از اين رو هركسي، هر گروه و يا هر جرياني بخواهد امنيت جامعه را برهم بزند در برابرش نه تنها كوتاه نمي آئيم بلكه با جديت برخورد نيز خواهيم كرد.
وي با اشاره به برخي تلاش هاي ضد امنيتي با چهره هاي اجتماعي و به ظاهر موجه و يا با ادعاهاي ديني اظهارداشت: حق همواره در مسير خود با موانعي روبرو بوده است؛ حق مي خواهد جامعه را به سعادت رهنمون كند ولي باطل ساكت نمي نشيند بلكه تلاش مي كند تا مقابل جريان حق را بگيرد.
رئيس كل دادگستري استان قزوين توضيح داد: چه بسيار جريان هاي بزرگ در برابر حق ايستادند ولي نتوانستند كاري بكنند و دشمنان نيز با چه تجهيزات و امكاناتي در برابر نظام اسلامي قد علم كردند ولي اين تلاش ها چون برگ خزاني نتيجه نداد و زمين ريخت از اين رو اگرچه دشمنان و جيره خواران آنها امروز سروصدايي مي كنند ولي بايد بگوئيم كه ما با دقت مسائل را رصد مي كنيم و آنها بدانند دشمنان تا به دندان مسلح كاري از پيش نبردند و اينها هم فرجامي جز خواري و زبوني نخواهند داشت.
حجت الاسلام قدرتي اضافه كرد: نظام، دولت، دستگاه قضا و همه حاكميت در خصوص امنيت جامعه با كسي شوخي ندارد از اين رو در جرائم مخل امنيت با جديت برخورد خواهيم كرد.
وي عنوان كرد: موضوع كاهش جمعيت كيفري و حبس زدايي و يا تخفيف مجازات در برنامه هاي دستگاه قضايي است ولي دستگاه قضايي اين برنامه ها را در مباحث مرتبط با امنيت جامعه انجام نمي دهد و چنين موضوعاتي در حوزه حفظ امنيت عموم جامعه اجرايي نيست.
رئيس كل دادگستري استان قزوين خاطرنشان كرد: حدود شرعي را نيز اجرا مي كنيم و در اين خصوص كوتاه نمي آئيم، كسي نبايد در تهديد امنيت جامعه آرامش داشته باشد بلكه قانون چنين اجازه اي به هيچ كس نمي دهد و تبعيت از قانون بايد اصل اساسي باشد.
وي اعلام كرد: كميسيون جرائم خاص جايي است كه همه دستگاه هاي مرتبط با امنيت استان به همدلي و سخن واحد مي رسند و با اقدام مشترك توأم با همكاري و هم افزايي براي خدمت به جامعه تلاش مي كنند.
حجت الاسلام قدرتي يادآورشد: انتظار و مطالبه من از دستگاه قضا و ناجا اين است كه با جديت خدمت به مردم را سرلوحه كار خويش قرار دهند البته در پيشگيري بايد تنها به اقدامات سخت اكتفا نشود بلكه كار هاي فرهنگي نيز لازم است.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار