قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد گفت: در کنار اهتمام به برنامه های آموزشی موسسات قرآنی، توجه به مساله مالیات باید مورد توجه قرار گیرد تا بحث مالیات برای موسسات قرآنی مشکل ساز نشود.
کد خبر: ۸۹۵۹۶۴۳
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد،شایق با اشاره به قانون مالیاتی کشور در مورد معافیت مالیاتی موسسات قرآنی، تصریح کرد: بارها و بارها تاکید کردیم که این معافیت مالیاتی هنگامی است که موسسات ما اظهارنامه مالیاتی را پر کرده باشند و دارای دفاتر مالیاتی باشند.
شایق توضیح داد: این ‌طور نیست که موسسه‌ای اظهار نامه مالیات را تکمیل نکرده باشد و بگوید که ما اتوماتیک از پرداخت مالیات معاف شدیم، لزوماً باید هر سال موسسات اظهارنامه مالیاتی را پر کنند و ما هم این آمادگی را داریم که آنها را در تکمیل اظهارنامه مالیاتی کمک کنیم.
قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد تاکید کرد: باید در کنار برنامه های آموزشی موسسات قرآنی، مساله مالیات نیز مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت مشکلات پابرجا خواهد بود.
عضو هیئت مدیره اتحادیه در ادامه گفت: با رعایت بعضی شرایط است که می‌توان موسسات از مالیات معاف شوند؛ لذا توجه به این شرایط لازم است.
شایق تصریح کرد: اتحادیه در نظر دارد برای آشنایی هرچه بیشتر موسسات با قوانین مالیاتی، کارگاه آموزشی- توجیهی قوانین مالیاتی را برای مدیران موسسات قرآنی برگزار کند که با حضور یک کارشناس زبده می توان به این امر دست یافت.
وی ضمن اشاره به جزئیات این کارگاه، زمان برگزاری کارگاه را اوایل بهمن ماه اعلام کرد.
ارسال نظرات