خبرهای داغ:
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان استان قزوین :
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین گفت: 70 هزار خانوار قزوینی مشمول بیمه اجتماعی روستائیان هستند که تاکنون فقط 27 هزار خانوار تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۹۵۹۶۱۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

سعید رضایی در گفت و گو با خبرنگار بسیج قزوین با اشاره به بازنشستگی پیش از موعد بیمه اجتماعی روستائیان اظهار کرد: بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستائیان استان از 6 تیر ماه سال جاری برای بازنشستگی پیش از موعد ثبت نام کردند و افرادی که با بازنشستگی پیش از موعد آنها موافقت شده است از ماه جاری مستمری آنان برقرار می شود.
وی عنوان کرد: این گروه نخستین افرادی است که از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین بازنشسته شده و از حقوق و مزایای این بیمه بهره مند می شوند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین تصریح کرد: امید است وقتی سایر روستائیان وضعیت دریافت حقوق و مزایای بازنشستگان این صندوق را که از ماه جاری برقرار می شود، مشاهده می کنند به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان اعتماد کرده و برای بهره مندی از مزایای آن ثبت نا کنند.
رضایی با اشاره به مهمترین عاملی که مانع جذب روستائیان به سمت بیمه اجتماعی روستائیان شده است، گفت: نبود بحث دفترچه درمانی در بیمه اجتماعی روستائیان و اختیاری بودن آن موجب شده روستائیان از آن استقبال زیادی نداشته باشند.
وی بیان کرد: در حالی که بیمه اجتماعی صندوق روستائیان مانند بیمه تأمین اجتماعی کارمندان است با این تفاوت که بحث درمانی در این بیمه توسط بیمه سلامت پیگیری می شود و صندوق فقط بحث بازنشستگی بیمه شدگان را پیگیری می کند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین افزود: اگر فرهنگ سازی لازم صورت گرفته و سرپرست خانوار روستایی به این نتیجه برسد که بیمه روستائیان از ضروریاتی است که باید در سبد خانوار قرار گیرد، بخش اعظمی از روستائیان استان در لیست بیمه شدگان قرار گرفته و می توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.
رضایی اضافه کرد: فرهنگ بیمه ای لازم را در بین مخاطبان صندوق بیمه اجتماعی روستائیان در سطح استان نداریم و از سوی دیگر مخاطبان ما با بحث بیمه ناآشنا هستند که این موضوع کار جذب روستائیان به سمت این بیمه را برای ما دشوارتر کرده است.
وی با اشاره به شناسایی مشمولان بیمه اجتماعی روستائیان در سطح استان قزوین ادامه داد: 70 هزار خانوار قزوینی مشمول بیمه اجتماعی روستائیان هستند که تاکنون فقط 27 هزار خانوار تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین خاطرنشان کرد: برای جذب سایر روستائیان تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا از این فرصتی که دولت در اختیار آنان قرار داده است، به نحو مطلوب بهر ه برداری کنند.
رضایی یادآور شد: امید است با برگزاری طرح روستاگردشی که از نزدیک با روستائیان به بحث و گفت و گو در مورد صندوق بیمه اجتماعی روستائیان می پردازیم ، بتوانیم در جذب آنان به بیمه اجتماعی روستائیان گام های موثری برداریم.
1009/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها