خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خبر داد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در مجموع 22 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار برای مشاغل خانگی در سال جاری مصوب شد که تاکنون 7.5 میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است.
کد خبر: ۸۹۵۹۵۹۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

مسعود بابایی در گفت و گو با خبرنگار بسیج قزوین با اشاره به وضعیت اشتغال در حوزه مشاغل خانگی اظهار کرد: کل ابلاغ به منظور ترویج مشاغل خانگی استان برای سال جاری مصوب شد، 22 میلیارد و 600 میلیون تومان بود.
وی افزود: تاکنون با پیگیری های صورت گرفته 7.5 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و حدود 2 میلیارد و 200 میلیون تومان هم در قالب طرح در بانک های صادرات و تجارت استان که به عنوان بانک های عامل مشاغل خانگی انتخاب شده اند؛ آماده دریافت تسهیلات است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: این طرح های مشاغل خانگی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دریافت تسهیلات در سال جاری به بانک های عامل معرفی شدند تا بلافاصله پس از دریافت تسهیلات، اقدامات اجرایی خود به منظور راه اندازی مشاغل خانگی را آغاز کنند.
بابایی با اشاره به اقداماتی که به منظور رفع مشکلات کارفمرایان صنعت کفش دانسفهان انجام شده است، عنوان کرد: کفش دانسفهان از دیرباز یکی از برندهای معروف تولید کفش به شمار می رود که آن گونه شایسته بود، شناخته نشده است بنابراین با همت مسوولان استان اقدامات لازم از جمله پرداخت تسهیلات رونق اشتغال و تولید برای شناساندن این برند کفش انجام شد.
وی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که تولیدکنندگان کفش دانسفهان با آن روبرو بودند، پرداخت تسهیلات رونق تولید برای این دسته از صنعتگران اجتناب ناپذیر بود بنابراین رایزنی های لازم با بانک صادرات انجام شد تا به عنوان بانک عامل برای پرداخت تسهیلات به صنعتگران کفش دانسفهان وارد عرصه شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در این راستا مبلغ 10 میلیارد ریال تسهیلات رونق گردشگری برای صنعتگران کفش دانسفهان مصوب شد که پرداخت کردیم و امید است با این تسهیلات شاهد رونق تولید کفش دانسفهان باشیم.
بابایی خاطرنشان کرد: افرادی که برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی مراجعه می کنند به دو دسته مستقل و پشتیبان تقسیم می شوند که افراد مستقل به تنهایی اقدام به راه اندازی مشاغل خانگی کرده و افراد پشتیبان هم کسانی هستند که چند نفر را برای اجرای طرح مشاغل خانگی خود تحت پوشش دارند.
وی اظهار داشت: در این راستا برای افراد مستقل در مشاغل خانگی تا سقف 10 میلیون تومان و افراد پشتیبان تا سقف 75 میلیون تومان تسهیلات رونق تولید مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است که پرداخت می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: علاقمندان به راه اندازی مشاغل خانگی می توانند طرح های خود در این زمینه را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه دهند تا پس از بررسی در لیست دریافت تسهیلات مشاغل خانگی قرار گیرد.
بابایی اضافه کرد: در قالب مشاغل خانگی تا سقف 15 نفر می توانند در یک گروه مشغئول کار شده و یک نفر به عنوان پشتیبان پیگیر دریافت تسهیلات مشاغل خانگی شود.
وی با اشاره به عمده رشته هایی که برای راه اندازی مشاغل خانگی در نظر گرفته می شود و متقاضی دریافت تسهیلات است، یادآور شد: عمده درخواست های مشاغل خانگی در حوزه بافندگی فرش، گلیم، صنایع دستی و صنایع بسته بندی است.
1009/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها