امام جمعه موقت اردکان با اشاره به تصمیم اخیر ترامپ گفت:آمریکا قصد دارد که در سایه جنگ افروزی در منطقه بتواند امنیت رژیم صهیونیستی را حفظ کند.
کد خبر: ۸۹۵۹۵۸۷
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی محیطی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوا و پرهیز از معصیت و گناه گفت: تقوا یعنی اینکه ما تسلیم محض خداوند باشیم و در عمل نشان دهیم که پیرو ائمه اطهار هستیم.

وی با اشاره به آیات و روایت متعدد در خصوص اهمیت نگه داشتن زبان بر حفظ زبان و پرهیز از آزار و اذیت کردن دیگران تأکید کرد.

امام جمعه موقت اردکان در خطبه دوم به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی با حضور اندیشمندان و روشنفکران کشورهای اسلامی در تهران اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی نکات مهم و ارزشمندی را بیان کردند. ایشان فرمودند؛ امروز دشمنان و کسانی که در مقابل امت اسلامی و راه پیامبر صف کشیده اند آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتجعین در منطقه هستند.مقام معظم رهبری فرمودند؛ جمهوری اسلامی ایران علیرغم قدرت و اقتدار خویش که در صحنه های مختلف به نمایش گذاشته است به دنبال آرامش و ثبات در منطقه است.

وی اظهار داشت: امروز می بینیم که جمهوری اسلامی ایران با اقتدار تمام در مقابل تروریست ها و داعش ایستاد و با سربلندی و افتخار توسط سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و نیروهای ارزشمند تحت فرماندهی او و جبهه مقاومت توانستند داعش را از عراق و سوریه بیرون برانند اما دشمنان ما همچنان ایران را به حمایت از تروریست متهم می کنند.آمریکا گفته است که می خواهند در منطقه جنگ به راه بیندازند. این کشوری است که بعضی ها متأسفانه هنوز ادعا دارند که باید با آمریکا از راه مسالمت آمیز وارد شد. آمریکا قصد دارد که در سایه جنگ افروزی در منطقه بتواند امنیت رژیم صهیونیستی را حفظ کند.

حجت الاسلام محیطی گفت: اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توطئه جدید آمریکا است که برای آتش افروزی در منطقه به راه انداخته است. اصلاً اسرائیل سرزمینی ندارد چه برسد به اینکه پایتختی داشته باشد. ما نمازگزاران در حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام می کنیم که پیروزی از آن امت اسلامی است و انشاالله فلسطین به زودی آزاد خواهد شد.

وی در ادامه خطبه ها گفت: شکست داعش با رشادت های کم نظیر نیروهای مخلص مدافع حرم و جبهه مقاومت اسلامی صورت گرفت. امروز در اکثر کشورها وجود مسأله ای به نام جبهه مقاومت اسلامی موجب عصبانیت آمریکا شده است. هدف از ایجاد داعش شکستن جبهه مقاومت بود که از سوی کشورهای عربی و غربی برای تأمین منافع رژیم غاصب اسرائیل دنبال می شد.

امام جمعه موقت اردکان اظهار داشت: جمهوری اسلامی در سایه الطاف الهی و وحدت مردم به درجه ای از اقتدار رسیده است که در زمان درگیری ها در بوکمال سوریه سردار سلیمانی از پذیرفتن نامه رئیس سازمان سیا خودداری می کند و بعداً مطرح شد که آنها درخواست داشتند که در حملات جبهه مقاومت به داعش به نیروهای آمریکایی آسیبی نرسد.

وی در پایان با اشاره به مرگ علی عبدالله صالح و ترور وی به دست نیروهای انقلابی گفت: علی عبدالله صالح فریب خورده ای است که عربستان قصد داشت با همکاری او جبهه مقاومت اسلامی در یمن را نابود کنند و بر علیه مردم مظلوم یمن کودتا کنند. این اقدام انقلابی هشداری به عربستان و حامیانش بود.

حجت الاسلام محیطی ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: متأسفانه این شورا آنطوری که شایسته است در عرصه فرهنگ و آموزش نقش آفرین نبوده است که امیدواریم در این راستا فعال تر باشد.

گرامیداشت سالگرد شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب و سالروز معرفی رژیم بعث عراق به عنوان مسئول و آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل از دیگر مباحثی بود که امام جمعه موقت اردکان به آنها پرداخت.

ارسال نظرات