خبرهای داغ:
تحلیل گر مسائل سیاسی و اجتماعی گفت: توجه به نخبگان-جلوگیری از خروج و حمایت از نخبگان و برگشت به روش تحصیل قدیم بسیار راهگشا است
کد خبر: ۸۹۵۹۵۰۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین استاد رحمانی تحلیلگ مسائل سیاسی در گردهمایی نخبه باوری در حسینیه آیت الله شالی سپاه امام علی(ع) تاکستان گفت: اسلام ایران را به اوج رساند و ایرانی ها علم را به اوج شکوفایی رساندند و بخش اعظم تمدن فعلی دنیا مدیون ایران است؛ ایرانی ها قرن ها پس از اسلام و از برکت اسلام علم را به اوج خود رساندند.
وی بیان کرد: از رسول خدا(ص) و اهل بیت (ع) سوال شد که کدام قوم است خداوند بر اعراب و بنی اسرائیل مسلط می کند و خداوند آنها را دوست دارد ، در جواب گفته شد قوم سلمان (ایرانی ها)! و در حدیثی دیگر آمده که اگر ایمان به آسمان آویزان باشد غیر عرب به آن دست پیدا می کند و سعادتمند ترین ایشان ایرانی ها هستند .
این کارشناس یادآور شد: در حدیثی از امام علی(ع) آمده که می فرمایند: گویا می شنوم صدای اسبان یاران مهدی را و صدای لشگرش را که به زبان فارسی حرف می زنند.
رحمانی در ارتباط با تاریخ ایران ابراز کرد: ایران سرزمین نخبه پرور است، در شهر سوخته زابل که 7 هزار سال قدمت دارد جمجمه ای را پیدا کرده اند که پیوند زده بودندو زمانی که از پرفسور سمیعی در آن خصوص سوال کردند در پاسخ گفت که الان بشر امروز نمی تواند این کار را انجام دهد و یا سیستم فاضلاب ایران که در 7 هزار سال پیش ساخته شده بود امروزه فقط در امریکا وجود دارد.
وی تبیین کرد: بین اینهمه ورزش در جهان یک ورزش به عنوان میراث بشری ثبت شده است آن هم ورزش باستانی می باشد و باید این را هم بدانیم که قبل از اسلام قرن ها ابر قدرت سیاسی جهان بودیم ولی از نظر علمی حرف اول دنیا را نمی زدیم .
این کارشناس در بخش پایانی سخنان خود با تاکید دیگر بار بر راه های رشد نخبگان گفت: توجه به نخبگان-جلوگیری از خروج و حمایت از نخبگان و برگشت به روش تحصیل قدیم بسیار راهگشا است و همانطور که رهبری فرمودند، با تمام توان از نخبگان حمایت می کنن که خود این موضوع جای امیدواری زیادی را ایجاد می نماید.
7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها