تولیت آستان قدس رضوی گفت: پرچم فهم و عمل به قرآن کریم را امروز ایران اسلامی با داشتن حافظان و قاریان بسیاری به دست گرفته است و مقام معظم رهبری پرچم‌دار آن است.
کد خبر: ۸۹۵۹۳۷۶
|
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امشب در هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن ویژه خانواده‌های پاسدار در تالار قدس حرم مطهر رضوی اظهار داشت: قرآن ابتدا به تعلیم و سپس خلقت انسان پرداخته است.

وی ادامه داد: انسان یک خلقت جسم و یک خلقت جان دارد. اگر انسان بخواهد به مقام انسانیت برسد جز در پرتو ارتباط با کلام وحی میسر نمی‌شود.

رئیسی بیان داشت: به هر میزان انسان از ذات پروردگار رنگ بگیرد به همان میزان از جایگاه انسانی برخوردار می‌شود.

وی ابراز داشت: امروز شیاطین و بدخواهان به دنبال آن هستند که خدا و اهل بیت (ع) در لایه‌های زندگی ما کمرنگ شود که نمونه آن راه انداختن کانال و شبکه‌های ماهواره‌ای است. چند هزار کانhل ماهواره در منطقه قابل دریافت است، ولی کدام کانال در پرتو انسانیت انسان است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: پرچم فهم و عمل به قرآن کریم را امروز ایران اسلامی با داشتن حافظان و قاریان بسیاری به دست گرفته است و مقام معظم رهبری پرچم‌دار آن است.

وی به تدبر در آیات قرآن تاکید کرد و افزود: توجه به مفاهیم قرآن و عمل به آن بسیار مهم است چرا که فهم دقیق وعمل به قرآن؛ نورانیت زندگی دنیوی و اخروی را به همراه خواهد داشت.

رئیسی با بیان اینکه قرآن گره‌گشای مشکلات زندگی انسان معاصر است، تاکید کرد: فضای قرآنی باید روز به روز باید فزونی یابد.

وی افزود: اگر بدعت‌ها و کجی‌ها به زندگی انسان روی آورد قرآن و توجه به آن رمز نجات از این مشکلات است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: پرچمی که ایران اسلامی برافراشته پرچم دعوت به قرآن و فرهنگ اهل بیت (ع) است. قرآن می‌تواند مدنیت جدیدی را شکل دهد و ما زمینه شکل‌گیری این مدنیت را می‌بینیم.

وی ادامه داد: فرو ریختن هیمنه دشمن در برابر اسلام تحقق نوید قرآنی است و امروز ملت‌هایی که تاسی به قرآن دارند بر دشمن فائق آمده‌اند.

رئیسی در پایان گفت: جامعه‌ای که با قرآن و پیامبر (ص) باشد دارای هیمنه است و قدرت الهی قدرت فائق همه عالم است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها