شهرهای مختلف فلسطین امروز در حمایت از قدس دست به تظاهرات زدند و مردم برخی کشورهای دیگر نیز با برگزاری تظاهرات، آنها را همراهی کردند.
کد خبر: ۸۹۵۹۳۲۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج،  دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه (دو روز پیش) قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و موج اعتراض‌ها آغاز شد.

امروز شهرهای مختلف قدس و کرانه باختری و نوار غزه شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده در روز خشم بودند و برخی از شهرهای دیگر جهان از جمله بغداد، صعده، رام‌الله، استانبول، جاکارتا و کوالالامپور و بیروت و غیره نیز آنها را همراهی کردند.

همه یکصدا اعلام کردند تصمیم ترامپ مردود است و قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

غزه و کرانه باختری

هزاران نفر از مردم غزه امروز پس از نماز جمعه تظاهرات خود را در اعلام حمایت از قدس برگزار کردند. این تظاهرات‌ها در شهرهای خان یونس، بیت‌لاهیا و غیره برگزار شد.

درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در بیت‌لحم کرانه باختری صورت گرفت.

صدها فلسطینی در باب‌العامود قدس اشغالی دست به تحصن زدند.

المیادین گزارش داد درگیری‌هایی نیز میان تظاهرات‌کنندگان فلسطینی و صهیونیست‌ها در برابر مسجدالاقصی رخ داده است.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد حدود 40 معترض فلسطینی در تظاهرات جنوب نابلس به دلیل استنشاق گاز دچار حالت خفگی شدند.

لبنان

مردم لبنان با برگزاری تظاهرات در مرکز بیروت به این تصمیم ترامپ اعتراض کردند.

مجلس اعلای شیعی لبنان با صدور بیانیه‌ای از همگان خواست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و روابط دیپلماتیک را پایان دهد.

در این بیانیه بر ضرورت وحدت برای مقابله با این تصمیم آمریکا تأکید شد.

جریان المستقبل نیز تظاهراتی برگزار و بر حق ملت فلسطین برای ایجاد دولتی با پایتختی قدس تأکید کرد.

اردن

مردم اردن نیز با برگزاری تظاهرات علیه این اقدام ترامپ واکنش نشان دادند.

مصر

صدها مصری نیز در مقابل مسجد الازهر دست به تظاهرات زدند و به تصمیم دونالد ترامپ اعتراض کردند.

یمن

مردم یمن  نیز صبح امروز در صعده واقع در شمال یمن تظاهراتی با شعار «قدس پایتخت فلسطین» برگزار کردند. المسیره گزارش داد که شرکت کنندگان در تظاهرات، پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن شعارهای ضد امریکایی و اسرائیلی درج شده است.

مالزی

مردم مالزی نیز در مقابل سفارت آمریکا تظاهرات و اعلام کردند قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

عراق

مردم عراق بعد از ظهر امروز در بیشتر استان‌های این کشور در  محکومیت انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، دست به تظاهرات زدند.

در بغداد و در شهرک صدر دهها هزار نفر که سفیر فلسطین در عراق نیز در جمع آن‌ها حضور داشت دست به تظاهرات زدند.همچنین در موصل، بصره، شهرهای استان الانبار و در بیشتر شهرهای عراق مسیرهای راهیپیمایی از مساجد و حسینه‌ها آغاز شده است.

«احمد عقل» سفر فلسطین در بغداد اعلام کرد عراقی که توانست توطئه تروریسم را شکست بدهد قادر به ادامه حمایت از فلسطین نیز هست.

پاکستان

مردم پاکستان هم با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف از جمله اسلام‌آباد، کراچی، پیشاور و لاهور به تصمیم ترامپ اعتراض  کردند و از وی خواستند در آن تجدیدنظر کند.

ایران

مردم شهرهای مختلف ایران از جمله تهران نیز امروز با مردم فلسطین همصدا شدند و در اعتراض به تصمیم ترامپ دست به تظاهرات زدند.

راهپیمایی مردم ایران با صدور یک قعطنامه به پایان رسید؛ در این قطعنامه تأکید شد قدس تا ابد پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

 

ارسال نظرات