خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به پدیده گردوخاک اهواز و استان خوزستان گفت: مسئولان فکری برای جلوگیری از گردوغبار و آثار سوء آن داشته باشند که باید در هر دو بخش برنامه‌ریزی جداگانه صورت گیرد.
کد خبر: ۸۹۵۹۳۰۷
|
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۷ آذرماه اهواز که در مصلی امام خمینی برگزار شد، با سفارش همه مؤمنان به رعایت تقوای الهی گفت: خداوند در آیات متعدد قرآن کریم سرگذشت اقوام مختلف را بیان کرده تا برای ما عبرت باشد. خداوند در ۱۵۷ آیه به قوم یهود اشاره داشته است و در ضمن معانی این آیات برای عبرت‌آموزی انسان‌ها الگوی بی‌تقوایان را قوم یهود معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم قوانین و سنت‌های الهی ثابت است، گفت: خداوند در قرآن راه سعادت را به ما نشان داده است. بدین‌گونه که هر آنچه بنی‌اسرائیل انجام دادند برای رسیدن به راه سعادت و رستگاری دیگر انسان‌ها نباید مرتکب آن شوند. باید خط انبیاء را پاس داشت و خط انبیاء همان خط اهل‌بیت و ولایت فقیه است.

حاجتی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه انگلیس در سال ۱۹۱۷ میلادی موجودیت اسرائیل را اعلام کرد، گفت: صد سال از آن زمان گذشته است و اتفاقات بسیاری در طی این سال‌ها رخ داده است. برخی در این دوران پیشنهاد مذاکره را دادند. باید گفت مذاکره قهرمانانه اشکال ندارد اما مذاکره با کددادن درباره ذلت نباید وجود داشته باشد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اتفاقات دو روز گذشته و به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد: ترامپ خط فکری و عملی خود را از اتاق فکر صهیونیسم می‌گیرد. البته همه آنها این گونه‌اند. باید از این اتفاقات عبرت گرفت. باید بفهمیم که راه سعادت، پیروزی و حفظ بیت‌المقدس، جهاد، شهادت‌طلبی، مقاومت و ذلت‌ناپذیری است. آنها می‌دانند در سال‌های اخیر با استمرار خط انبیاء و اهل بیت(ع) ایران و ایرانی و هم‌پیمانان آن، شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) با اقتدا به حسین(ع) توطئه‌های دشمن را یکی پس از دیگری شکست دادند.

وی ادامه داد: عبرت دیگری که باید از این اتفاق گرفت آن است که امید به دشمن یعنی ناامیدی؛ هیچ کس به دشمن نباید امید ببندد. آنهایی که دانسته یا ندانسته در داخل به اعتراف خودشان به دنبال بزک‌کردن چهره دشمن بودند. آنهایی که جریان مقاومت را زیر سؤال می‌برند، پیاده‌نظام دشمن هستند و می‌خواهند ایران اسلامی را به دشمن تحویل دهند.

حاجتی با اشاره به اینکه امروز ما با واقعیت استکبار جهانی، صهیونیست بین‌الملل و شیطان بزرگ آمریکا روبرو هستیم، گفت: اینها برای بلعیدن جهان برنامه دارند و به همین دلیل داعش را تولید کردند اما در پایان خودشان اعتراف کردند که ایران پیروز جبهه سوریه شده است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: اتاق فکر صهیونیست بداند که ما سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری را باور داریم که مرگ و نابودی در انتظار شما است.

وی در ادامه به حضور ۱۸۰ طلبه حوزه‌های علمیه اهواز در اردوهای جهادی کمک به هم‌وطنان زلزله زده در کرمانشاه اشاره کرد و در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از مسئولان می‌خواهم که پرداخت مطالبات مردم از مؤسسات اعتباری و مالی سرعت دهند برخی از این افراد واقعا گرفتار هستند.

حاجتی با اشاره به گردوخاک اهواز و استان خوزستان گفت: مسئولان فکری برای جلوگیری از گردوغبار و آثار سوء آن داشته باشند که باید در هر دو بخش برنامه‌ریزی جداگانه صورت گیرد.

امام جمعه موقت اهواز بر راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد از سوی مسئولان تأکید کرد و گفت: امروز مهم‌ترین مشکل ما بیکاری جوانان است.

 در پایان نماز جمعه امروز ۱۷ آذرماه مردم نمازگزار اهواز در هوای غبارآلود با شرکت در راهپیمایی اعتراض و انزجار خود را از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل هماهنگ و هم‌صدا با دیگر هموطنان در سراسر کشور نشان دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها