در بخشی از این بیانیه آمده است:تاریخ بیان گر این بوده است که اساس یادبود این روز تشدید روحیه تهاجم علیه استکبار است و هر تفسیر و استنباطی مغایر و ضد این جهت گیری اگر چه در ظاهر به جریان دانشجویی نسبت داده شود ولی آشکارا یک انحراف و تحریف در روح حادثه شانزدهم آذر است.
کد خبر: ۸۹۵۹۲۶۱
|
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حوزه بسیج دانشجویی خاتم الانبیا(ص) یزد به مناسبت روز دانشجو بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید بهشتی : «دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا میشود.»
۱۶ آذر روزی تاثير گذار در جنبش دانشجويي و عرصه هاي سياسي_اجتماعی کشور است. روزي كه ٣ تن از دانشجويان براي آزادي خواهي و استقلال طلبي در خون خود غلطيدند و نهيب استكبار ستيزي رامقابل مستکبرين و عوامل خود كامه آن زمان سر دادند. مبارزه ای که تا امروز در محيط علمی دانشگاه چه در داخل و چه در خارج ازکشور بعنوان رنگين ترين بهای ضد استکباری و استبدادی جريان دانشجويی است.این روز نشان بارزی از نقش کم نظیر دانشجویان ایران اسلامی در شناخت ظلم و استکبار و مبارزه آگاهانه و صادقانه با مصادیق استکبار است. مبارزه ای که تا به امروز در همه عرصه های مختلف ادامه داشته است و خواهد داشت.
شانزده آذر آغاز حرکتی نوظهور در سیر و تکامل استکبار ستیزی دانشجویان بود که با پیروزی انقلاب اسلامی اوج گرفت و در بحبوحه حوادث پس از انقلاب اسلامی به بلوغ رسید این نسیم رحمت خداوند بود که ذائقه عدالت خواهی و استقلال طلبی را در دانشجویان بیدار کرد و آنان را بر ضد استکبار به پا داشت.
نشان بارزی از نقش کم نظیر دانشجویان ایران اسلامی در شناخت ظلم و استکبار و مبارزه آگاهانه و صادقانه با مصادیق استکبار است. مبارزه ای که تا به امروز در همه عرصه های مختلف در داخل و خارج از ایران اسلامی ادامه داشته است و خواهد داشت.
تاریخ بیان گر این بوده است که اساس یادبود این روز تشدید روحیه تهاجم علیه استکبار است و هر تفسیر و استنباطی مغایر و ضد این جهت گیری اگر چه در ظاهر به جریان دانشجویی نسبت داده شود ولی آشکارا یک انحراف و تحریف در روح حادثه شانزدهم آذر است.
تجارب و آموخته های انقلاب اسلامی بر این است که وقتی استکبار از پس جریانی بر نمی آید به ماهیت آن هجوم می برد. و این است که تلاش می کنند شازدهم آذر جولانگاهی برای سرسپردگان به استکبار شود و با استفاده از تحرکات دانشجویی با نظام اسلامی تسویه حساب کنند. این همان مکر و حیله ای است که در روز قدس شعار 《نه غزه نه لبنان》 سر داد و همان فریبی است که در روز عاشورای ۸۸ با در دست داشتن نماد سبز که نماد ارادت به اهل بیت (سلام الله علیهم) مسجد ضراری را بر ضد اسلام و مسلیمن علم کرد و این همان دست پلیدی است که از سالها قبل نطفه نامشروع وهابیت و تکفیر را در رحم ناپاک اسلام آمریکایی پرورده و اکنون نوزاد شوم خود را با ریختن خون افرادط بی گناه تغذیه می کند.

امروز در سالگرد شهادت اين ٣ تن كه به نام روز دانشجو رقم خورده است، بسیج دانشجویی حوزه خاتم انبیاء با تكيه بر مشي استكبار ستيزانه و آرمان گرايانه، نكاتي را به دانشجويان و دانشگاهيان، دولتمردان و ملت عزيز يادآور مي شود؛

۱.بد عهدی آمریکا در برجام نشان دهنده چهره غیره قابل اعتماد این شیطان بزرگ به مردم و به ویژه نسل جوان است. بسیج دانشجویی در یزد ضمن محکوم کردن این بد عهدی ها از مسئولین سیاست خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد پاسخی درخور شان ملت ایران و دندان شکن در راستای حفظ و سیانت از منافع ملی کشور عزیزمان دهد و آمریکا را وادار به پاسخگویی در برابر نقض حقوق بین الملل کند

۲. كرسي هاي آزادانديشي و نقد مسائل و جريان هاي داخل و خارج از كشور از وظايف جوانان و به ويژه فعالان تشكل هاي دانشجويي است و نقد منصفانه همواره مورد تصریح در قانون اساسی و مورد توجه رهبر معظم انقلاب و امام (ره) قرار داشته و هیچ تشکلی مصون از نقد و پاسخ گویی نمی باشد.

۳. روز دانشجو روز آرمان خواهی و آزادي طلبی و استکبار ستیزی جوانان اين سرزمین است كه در اعتراض به سياست های استکبار امريکا و انگليس و اسرائیل، با سينه هایی سپر شده در مقابل گلوله ماندگار شد. به طور يقين، روشنگری و بيان اهميت اين روز برای دانشجويان اين مرز و بوم به عنوان آينده سازان کشور به منظور حفظ روحيه ضد استبدادی ازاهميت بسيار زيادی برخوردار می باشد.

۴. روحیه مطالبه گری و مشارکت در تصمیم سازی های اساسی کشور از شاخصه های اصلی قشر دانشجو است .اما متاسفانه در سالیان اخیر این ویژگی مهم در بدنه جوانان برابر مسائل جاری کشور و استیفا حقوق خود و جامعه از دولت ها کم رنگ شده است که جای آن دارد بار دیگر دانشجویان فارغ از سیاست زدگی ها به ایفای نقش خود بپردازد.

۵. دانشجوی بیدار امروز در مقابل جفایی که به فلسطین عزیز می شود ساکت نخواهد نشست و در برابر سیاست شوم آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس اشغالی و پذیرفتن آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی که مصداق بارز نقض قوانین بین المللی است بپاخاسته و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) فرمودند این رفتارها ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان اسلام است و این آخرین تیر ترکش رییس جمهور سبک مغز آمریکا برای رویارویی با آرمان های فلسطین خواهد بود حال آنکه برای انجام این فعل نیز مستعصل و درمانده نشان می دهند و باید بدانند که سرانجام این حرکت ان شاءالله آزادی بیت المقدس خواهد بود.

در پايان، ضمن بزرگداشت روزدانشجو، همه تشكل هاي دانشجويي و دانشجويان داخل و خارج كشور را به هم افزايي در جهت پيشرفت و رسيدن به برنامه چشم انداز پیشرفت كشور با ايجاد فضائي سالم، پويا، نقاد و مستقل دعوت مي نمايد .

و السلام علي من اتبع الهدي

شورای تبیین مواضع حوزه خاتم الانبیاء بسیج دانشجویی استان یزد
ارسال نظرات