یک باند بزرگ و حرفه‌ای قاچاق هروئین در مرز ایران و ترکیه با هوشیاری ماموران گمرک منهدم شد.
کد خبر: ۸۹۵۹۲۳۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، گمرک ایران اعلام کرد: یک باند بزرگ و حرفه‌ای قاچاق هروئین در مرز ایران و ترکیه منهدم شد.

این باند بزرگ قصد داشت با جاسازی بسیار ماهرانه هروئین در داخل یک خودروی سواری لوکس اقدام به ترانزیت هروئین از طریق ایران به ترکیه و اروپا کند، اما با استفاده از سگ‌های مواد یاب گمرک ایران ۷۴ کیلو گرم مواد مخدر از نوع هروئین از داخل این خودروی سواری ام. جی کشف شد.

قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر قصد داشتند این مقدار مواد مخدر را از طریق گمرک رازی در مرز ایران و ترکیه خارج کنند که شگرد این باند بزرگ قاچاق مواد مخدر با هوشیاری ماموران گمرک رازی و به کمک سگ‌های مواد یاب خنثی شد و در این عملیات مقدار ۷۴ کیلو گرم هروئین از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

این مقدار هروئین به طرز بسیار ماهرانه‌ای پس از برش دادن قسمتی از کف یک خودروی لوکس ام. جی در آنجا جاسازی شده بود اما، این ترفند قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر با رهگیری اطلاعات خودرو‌های ورودی و خروجی و به کمک سگ‌های مواد یاب توسط ماموران گمرک کشف شد.

قاچاقچیان که یکی از پیچیده‌ترین فنون جاسازی مواد مخدر را بکار برده بودند و با برش کف یک خودروی لوکس با پلاک کشور ترکیه قصد داشتند با اغفال ماموران گمرک ایران نسبت به انتقال این محموله به کشور ترکیه و از آنجا به اروپا اقدام کنند، در برابر موفق‌ترین گمرک دنیا در مبارزه با قاچاق ناکام ماندند و شگرد پیچیده آن‌ها لو رفت.

بر اساس این گزارش،گمرک ایران برترین گمرک جهان در مبارزه با قاچاق در دنیا به شمار می‌رود که بر اساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک رتبه نخست دنیا در مبارزه با قاچاق را در سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات