فعال دانشجویی گفت: همیشه دانشجو نقش پیش رو و جلوداری را در جامعه داشته و این نقش همچنان ادامه دارد چرا که دانشگاه و حوزه علمیه دو موتور محرک جامعه هستند.
کد خبر: ۸۹۵۹۱۶۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ شانزدهم آذر، روزی است كه سه دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به دخالت‌های امريكا و انگليس در امور ايران و سفر «ريچارد نيكسون» معاون رييس جمهوری امريكا به تهران، همراه ديگر دانشجويان بپاخاستند و سينه خود را آماج گلوله‌های رژيم پهلوی قرار دادند تا سندی ديگر از روح ميهن پرستی، آزادی خواهی و استقلال طلبی فرزندان اين مرزوبوم را برای هميشه در تاريخ ثبت كنند.

16 آذر ماه نماد آزادگی و استکبار ستیزی دانشجوی مسلمان است و در تاریخ معاصر ایران یک روز به یاد ماندنی است ،‌ این روز بهانه‌ای است تا نقش این قشر در جامعه تبیین شود و نشان ‌دهد که دانشجویان در تمام برهه‌های نظام نقش تاثیرگذاری داشته‌اند.

سید رسول هدایتی از دانشجویان رشته اقتصاد دانشگاه یزد و از فعالین فرهنگی به مناسبت روز دانشجو در مصاحبه با یزدرسا، گفت: قبل از ورود به دانشگاه در بسیج دانشجویی و بسیج محلات در زمینه فرهنگی فعال بودم و پس از ورود به دانشگاه نیز با عضویت در بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی خود را ادامه دادم.

وی یادداشت نویسی در نشریه دانشجویی، فعالیت در فضای مجازی، برگزاری حلقه‌های صالحین، برگزاری اردوهای زیارتی قم، مشهد، راهیان نور و ... برای دانشجویان را از فعالیت‌های فرهنگی خود نام برد و افزود: دو سال مسئولیت گروه جهادی دانشگاه را بر عهده داشتم و اکنون به عنوان جانشین قرارگاه جهادی شهید محمدخانی که چند دانشگاه را به صورت متمرکز تحت نظر دارد، فعالیت دارم که در سال جاری چندین روستا را پوشش دادیم و برای زلزله‌زدگان کرمانشاه نیز اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی کردیم.



این فعال فرهنگی با اشاره به اهمیت کتابخوانی و سرانه پایین مطالعه ادامه داد: برای ترغیب دانشجویان به کتابخوانی و منحصر نبودن به درس، علاوه بر برگزاری مسابقات کتابخوانی در دانشگاه یزد، به عنوان اولین دانشگاه اقدام به معرفی کتاب‌ها با موضوعات و زمینه‌های مختلف به دانشجویان کردیم و هر هفته افرادی که کتابی را مطالعه کرده بودند به معرفی آن به دانشجویان می‌پردازند و آن کتاب‌ها برای دانشجویانی که مایل به مطالعه آن هستند تهیه و با تخفیف در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

هدایتی با اشاره به ظرفیت بالای هنر و تاکیداتی که مقام معظم رهبری در این زمینه دارند، تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، امروز بیشترین ضربه‌ای که دارد در دنیا به ما می‌‎خورد، از کارکرد هنر است و یکی از اقداماتی که مسئولان، دانشجویان و ... باید به آن بپردازند و متأسفانه از آن غفلت کرده‌اند در زمینه هنر است که ظرفیت بسیار بالایی در زمینه‌های مختلف، فیلم، تئاتر، موسیقی و ... دارد و دشمن به خوبی از آن بر علیه ما استفاده می‌کند.

مسئول هیئت اندیشه‌ورز سومین جشنواره ادبی هنری رویش با بیان اینکه سال گذشته مسئولیت دبیر اجرایی این جشنواره را بر عهده داشتم، ادامه داد: این جشنواره فرصت مناسبی است تا دانشجویان استان یزد با ابتکار و سلایق مختلفی که دارند در موضوعات مختلف و بخش‌های گوناگون از جمله هنرهای تجسمی، نقاشی، فیلم، هنرهای نمایشی، هنرهای ادبی و ... آثار خود را تا 30 آذرماه ارسال کنند و استعداد خود را به نمایش بگذارند و از مزایای آن و حمایت‌هایی که از آنها می‌شود، بهره ببرند.



وی با اشاره به نقش تاثیرگذار دانشجو در جامعه عنوان کرد: شهید بهشتی دانشجو را مؤذن جامعه می‌داند که اگر خواب بماند نماز یک امت قضا می شود و از دهه 30 مخصوصا در روز 16 آذر سال 32، همیشه دانشجو نقش پیش رو و جلوداری را در جامعه داشته و این نقش همچنان ادامه دارد چرا که دانشگاه و حوزه علمیه دو موتور محرک جامعه هستند و کار علمی و محتوایی آنها زمینه‌ساز پیشرفت در زمینه‌های مختلف است.

هدایتی با اشاره به آسیب‌ها و مشکلاتی که قشر دانشجو را مورد تهدید قرار می‌دهد، افزود: برخی آسیب‌ها مانند اعتیاد و اختلاط نامحرم، دیر ازدواج کردن و ... از جمله آسیب‌هایی هستند که به صورت ظاهری در قشر دانشجو دیده می‌شود البته هیچ موقع غالب دانشچویان را در برنگرفته و درصد کمی از آنها به آن دچار هستند اما آنچه که می‌تواند بر قشر دانشجو تاثیر بگذارد و رو به رشد نیز هست بی انگیزیگی، پوچ‌گرایی، هدف نداشتن و در نتیجه ایجاد حس ناامیدی در بین آنهاست که می‌تواند زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی در بین دانشجویان باشد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: با افزایش نگران کننده آسیب‌های اجتماعی در جامعه ، سازمان بسیج دانشجویی نیز اقدام به تشکیل قرارگاه امام صادق(ع) برای شناسایی و بررسی این آسیب‌ها در بین دانشجویان کرده است تا راهکاری برای کاهش و رفع آن‌ها ارائه شود و همانگونه که به تدریج این آسیب‌ها به وجود آمدند به تدریج نیز از بین بروند که البته باید به صورت ریشه‌ای و از طریق نظام آموزشی و ارگان‌هایی چون صدا و سیما برای رفع آنها اقدام شود که در یزد نیز اقدام کارگروه آن تشکیل شده و شناسایی آسیب‌های اجتماعی در حال انجام است.
ارسال نظرات