دبیر جشنواره رویش از این جشنواره ادبی هنری به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در سطح دانشگاه‌های استان یزد نام برد و افزود: این جشنواره دانشجویی گامی مؤثر در اعتلای فضای فرهنگی و هنری استان به شمارمی ورد.
کد خبر: ۸۹۵۹۱۶۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سید محمدصادق آتشی دبیر اجرایی جشنواره رویش، با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ادبی هنری رویش در سطح دانشگاه‌های استان یزد از این جشنواره به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد ادبی هنری دانشجویی در سطح دانشگاه‌های استان نام برد و تصریح کرد: گسترش هدفمند فعالیت‌های ادبی هنری در دانشگاه‌ها و به‌کارگیری ابزار هنر و ادبیات جهت معرفی ابعاد مختلف اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی در راستای تمدن سازی اسلامی از اصلی‌ترین اهداف این جشنواره دانشجویی است.

دبیر اجرایی جشنواره ادبی هنری رویش شناسایی و حمایت از دانشجویان مستعد در عرصه‌های ادبی و هنری را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد و بیان داشت: دانشجو بودن کادر اجرایی و ایجاد شرایط توانمندسازی و رشد دانشجویان از دیگر نکات قابل‌توجه این رویداد ادبی هنری به شمار می‌رود.

این هنرمند بسیجی با اشاره به ده‌ها موضوع مختلف این جشنواره اعم از شهدای دانشجو، فعالیت‌های دانشجویی، تمدن سازی، عدالت‌خواهی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، معضلات اجتماعی و... ادامه داد: در سومین دوره از این جشنواره سعی شده تا همه‌ی بخش‌ها و فعالیت‌های ادبی و هنری موردتوجه قرار بگیرد.

آتشی با اشاره به‌اضافه شدند موضوع ویژه زلزله کرمانشاه و همدردی با مردم زلزله‌زده به موضوعات این جشنواره افزود: هنرهای تجسمی، عکاسی، نقاشی، فیلم و نماهنگ، تئاتر، فیلم‌نامه‌نویسی، شعر، سرود، آهنگ‌سازی، خوانندگی، طراحی و دوخت لباس ایرانی و اسلامی ازجمله بخش‌های این جشنواره هستند.

دبیر اجرایی جشنواره رویش با اشاره به اینکه در دوره قبلی جشنواره حدود 1000 اثر هنری در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد با اشاره به افزایش بخش‌های جشنواره و تلاش صورت گرفته در این راستا ابراز امیدواری کرد در این جشنواره با استقبال بیشتری روبرو شد و اذعان کرد: رشد این جشنواره به حمایت مسئولین دانشگاهی و فرهنگی و هنری استان نیاز دارد.

آتشی با اشاره به برنامه‌های متنوع نظیر کارگاه‌های هنری، برپایی نمایشگاه آثار هنری دانشجویان و دوره‌های توانمندسازی که در کنار این جشنواره برگزار می‌شود، بیان داشت: هنرمندان برجسته استانی و کشوری در این زمینه‌ها و داوری مسابقات با جشنواره همکاری می‌کنند.

این فعال دانشجویی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر دانشگاهیان به مسئله فرهنگ و هنر و شناسایی و رشد استعدادهای دانشجویان در این عرصه، یادآور شد: مقوله ادبیات و هنر نقش مؤثری در ترویج فرهنگ اسلامی و حل معضلات اجتماعی و اعتلای فرهنگ جامعه دارد و دراین‌بین دانشجویان به‌عنوان آینده‌سازان کشور و قشری مؤثر در جامعه باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند و از طرفی دانشگاه‌های ما در این راستا برنامه‌ریزی کنند.

دبیر اجرایی جشنواره رویش با اشاره به اینکه دانشجویان تا پایان آذرماه ارسال دارند تا آثار خود را به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کنند دانشجویان علاقه‌مند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات از آخرین اخبار و رویدادهای جشنواره می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این جشنواره به نشانی rooyeshfestival.ir مراجعه و همچنین به عضویت در کانال تلگرامی جشنواره با آدرس @rooyeshfestival اقدام کنند.

ارسال نظرات