مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان یزد مهندس امیدی ضمن گرامیداشت ۱۶ آذرروز دانشجو، این روز را نماد مبارزه با استکبار جهانی و امپریالیسم آمریکا و همچنین روز مبارزه با دولت‌های حامی و نوکر آمریکا دانست.
کد خبر: ۸۹۵۹۱۶۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان یزد مهندس امیدی ضمن گرامیداشت ۱۶ آذرروز دانشجو، این روز را نماد مبارزه با استکبار جهانی و امپریالیسم آمریکا و همچنین روز مبارزه با دولت‌های حامی و نوکر آمریکا دانست.
مهندس امیدی اظهار داشت: در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ ریچارینکسون معاون رئیس جمهور آمریکا چند ماه بعد ازکودتای آمریکایی ۲۸ مرداد و سرنگونی دولت مردمی ایران به تهران آمد و جهت اعتبار بخشی به دولت کودتا قصد سخنرانی در دانشگاه تهران را داشت.
وی در ادامه گفت: دانشجویان فهیم دانشگاه در اعتراض به نقش آمریکا در سرنگونی دولت ملی و کمک به دولت کودتای محمد رضا پهلوی با سخنرانی نیکسون مخالفت کردند ودر دانشگاه تهران تجمع برگزار نمودند که ارتش شاه با هجوم به دانشگاه تهران سه دانشجو به اسامی مصطفی بزرگنیا، احمد قندچی ومهدی شریعت رضوی را به شهادت رساندند.

مهندس امیدی بیان کرد: متاسفانه جریانی در کشورو دانشگاه‌ها سعی دارند این روز را به نماد وابستگی به آمریکا تبدیل کنند که الحمد الله دانشجویان کشور ما خصوصا دانشجو‌های دانشکده‌های فنی و مهندسی بیدار هستند و هرگز فلسفه شهادت برادران دانشجوی خود که به قول شهید چمران جلوی پای نیکسون ذبح شدند را فراموش نخواهند کرد.
ارسال نظرات