در همایش روشنگری مقابله با جریان‌های تکفیری مطرح شد.
همزمان با سالروز پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) همایش ائمه جمعه و جماعت شهرستان بیجار با موضوع مقابله با جریان‌های انحرافی در حسینیه ثارالله سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۹۰۸۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جریان‌های تکفیری و نوظهور یکی از دسیسه‌های دشمنان بر‌ای ایجاد تفرقه بین وحدت شیعه و سنی است.

همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و حضور علما و روحانیون، همایش ائمه جمعه و جماعت شهرستان بیجار با عنوان مقابله با جریانات انحرافی تکفیری در حسینیه ثارالله سپاه این شهرستان برگزار شد.

فرمانده سپاه بیجار در این مراسم با تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت، با بیان اینکه هفته وحدت یادگار گرانب‌های امام راحل است، اظهار داشت: دشمنان انقلاب از همان بدو تشکیل پایه‌های انقلاب اسلامی تمامی تلاششان این بود که در بین صفوف مسلمین تفرقه بیندازند.

وی با بیان اینکه یهودیان بذر نفاق و تفرقه را در کشور‌های منطقه کاشته اند، افزود:هدف اصلی دشمنان انقلاب و اسلام ایجاد تفرقه بین مسلمانان است که اتحاد آن‌ها موجب خنثی شدن این توطئه‌ها می‌شود.

عسگری با بیان اینکه شعار حضرت امام خمینی (ره) برای وحدت برخواسته از اعتقادش بود و امام می‌دانست اگر این وحدت نباشد ما شکسته می‌شویم، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به برکت تدابیر مقام معظم رهبری و همراهی مردم، منادی وحدت مسلمانان در جهان است.

فرمانده سپاه بیجار با تاکید بر اینکه استان کردستان قرارگاه مرکزی وحدت شیعه و سنی در کشور است به نقش روحانیون و علما در تحکیم این وحدت اشاره کرد و بیان داشت: علماء باید مردم را از خطراتی که اسلام و کشور ما را تهدید می‌کند آگاه کنند.

وی تصریح کرد: باید در مقابل توطئه‌های تفرقه انداز دشمنان ایستادگی کرد و نباید توجه به اختلاف سلیقه‌های جزئی، ما را از وحدت دور کند.

عسگری با اشاره به نابودی شجره خبیثه داعش توسط جبهه مقاومت به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی، گفت: عامل اصلی ایان شکست مفتضحانه همان وحدت بین شیعه و سنی بود.

نظرات امام خمینی (ره) برای همیشه تاریخ قابل استناد است

حجت الاسلام فلسفی امام جماعت حسینیه سقز دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: اینگونه نشست‌ها و جلسات در راستای تقویت وحدت و همدلی خوب و تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه اینگونه نشست‌ها بهترین نوع تفاهم و تعامل و وحدت و همدلی است، بیان داشت: هفته وحدت نتیجه دور اندیشی امام خمینی (ره) است.

امام جماعت حسینیه سقز اعلام کرد: ابتکار امام خمینی در نامگذاری هفته وحدت از همان ابتدا تمامی حلیه‌ها و ترفند‌های دشمنان انقلاب و اسلام را خنثی کرد.

حجت الاسلام فلسفی با تاکید بر بازخوانی اندیشه‌های امام خمینی (ره)، اعلام کرد: آرای و نظرات امام خمینی (ره) به روز شده و کاملا مدرن است و برای همیشه قابل استناد است.

اصلی‌ترین هدف دشمنان خدشه دار کردن ارزش‌های اسلام است

دیگر سخنران همایش روشنگری مقابله با جریانات انحرافی و تکفیری فرماندار بیجار بود.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، تصریح کرد: روحانیون و علما باید در راستای آگاه سازی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان از توطئه‌های دشمنان و آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

زندیه با تاکید بر اینکه وحدت جهان اسلام مانند خاری در چشم دشمنان و استکبار جهانی است، گفت: اصلی‌ترین هدف دشمنان خدشه دار کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

فرماندار بیجار ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی که در سایه وحدت افراد ملت و اقشار و طوایف آن در اسلام به تحقق پیوست، موجبات وحدت ملل مسلمان را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه شیعه و سنی در دفاع مقدس برای عزت اسلام ایستادگی کردند، افزود: دشمنان اسلام در برابر اتحاد و اتفاق مسلمانان ناامید خواهند شد و هیچ قدرتی یارای مقابله با مسلمانان را نخواهد داشت.

زندیه تصریح کرد: دشمنان ما برای اینکه مانع الگو برداری از انقلاب اسلامی شود اقدام به راه اندازی گروه‌های تکفیری و جریانات آن‌ها نمودند.

فرماندار بیجار با تاکید بر اینکه ریشه تمامی این جریانات جهل و نادانی است، گفت:علما و روحانیون در جهت روشنگری اذهان مردم نقش مهمی دارند.

علما الگوپذیری خاصی از اندیشه‌های امام داشته باشند

امام جمعه بیجار نیز در این مراسم ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق و گرامیداشت هفته وحدت، بیان داشت: راهبرد‌های عملی امام خمینی (ره) برای تحقق وحدت، مبتنی بر نگرش ایشان به عوامل تفرقه در جهان اسلام است.

وی ادامه داد: هفته وحدت، نتیجه ایمان راسخ و دور اندیشی امام خمینی (ره) بود و علما باید الگو پذیری خاصی از این اندیشه‌ها داشته باشند.

حجت الاسلام مرادی گفت: امام خمینی وحدت را یک تاکتیک یا ابزتر برای پیشبرد اهداف و مقاصد سیاسی انقلاب نمی‌بینند بلکه وحدت را یک اصل اسلامی تعریف می‌کنند.

خطیب جمعه بیجار با اشاره به اینکه دشمنان ما پیشرفته تری ابزار برای جنگ با اسلام و انقلاب آمده اند بر حضور مستمر روحانیون و علما در بین جوانان و پاسخگویی به شبهات تاکید کردند.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات