مناظره «از دیروز تا امروز؛ صحیح یا غلط» در دانشگاه صنعتی قوچان با حضور محمدصادق جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و سید حسین علوی، مدیرعامل خبرگزاری بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۹۰۵۸
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  مناظره «از دیروز تا امروز؛ صحیح یا غلط» در دانشگاه صنعتی قوچان با حضور محمدصادق جوادی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و سید حسین علوی، مدیرعامل خبرگزاری بسیج توسط انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه جوادی حصار در پاسخ به نخستین سؤال مبنی بر اینکه چقدر انقلاب اسلامی بعد از گذشت چهار دهه در اهداف مبارزه با فساد و بهبود وضعیت مردم موفق بوده است، گفت: یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی پس از تأسیس رسیدگی به وضع مستضعفان بود که زمینه‌های اجرای عدالت را می‌طلبد.

وی با تأکید بر این مطلب که جامعه بدون داشتن بستر‌های اجرای عدالت نمی‌تواند توسعه اقتصادی داشته باشد، بیان کرد: برای اقتصاد و رشد خوب و فقرزدایی نیاز به کارشناسی و مدیریت با لیاقت بوده و عوامل بازدارنده نیز برداشته شود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی عوامل بازدارنده‌ای همچون جنگ تحمیلی موجب شد بخش زیادی از سرمایه‌ها به جای فقرزدایی مصرف جنگ شود، افزود: پس از جنگ تحمیلی نیز بخش وسیعی زا سرمایه‌ها به سمت بازسازی و زیرساخت‌ها هزینه شد.

ملت ایران با کسی که با آبروی ملت بازی می‌کند آشتی نمی‌کند

در ادامه مدیرعامل خبرگزاری بسیج با تأکید بر اینکه هنوز با آرمان‌های حکومت قسط عدل علی (ع) فرسنگ‌ها فاصله داریم، تصریح کرد: امروز برادر رئیس جمهور مورد محاکمه قرار می‌گیرد یا فرزند عالی‌ترین مقام کشوری به زندان می‌رود، باید دید که کارگزار در جمهوری اسلامی ایران چگونه می‌اندیشد که این چنین وضعی پیش آمده است؟

علوی با بیان این مطلب که تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نشان از وضعیت نامناسب اجرای عدالت دارد، ادامه داد: وقتی برخی فساد اقتصادی یا اقتصاد ربوی در بانک‌ها یا وام‌های مسکن با سود‌های غیرقابل باور، را از الزامات توسعه اقتصادی می‌دانند باید از وضعیت مطلوب فاصله داشته باشیم.

وی در ادامه و پاسخ به سؤالاتی درباره توسعه احزاب سیاسی پس از انقلاب، احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات و حصر، گفت: ملت ایران با کسی که جوان بسیجی را وسط خیابان لخت کرده، اسرائیل و آمریکا آن‌ها راحمایت می‌کند، جمهوریت را باور نداشته و با آبروی ملت بازی می‌کند و عرضه حضور در انتخابات را ندارد آشتی نمی‌کند.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج با تأکید بر اینکه نظام نسبت به این‌ها بزرگواری کرده است، یادآور شد: نظام به این‌ها لطف داشته، اما آن‌ها با زبان درازی حاضر به عذرخواهی نیستند، در هیچ کجای دنیا به کسی که با اصل نظام درگیر و مخالف است تریبون نمی‌دهند این‌ها کف خیابان ریخته و سطل آشغال آتش زدند، اما در آمریکا مالکوم ایکس را به جرم مبارزه با نژاد پرستی و حرف زدن با ۱۶ گلوله کشتند.

نظر جوادی حصار در مورد موفق‌ترین دولت

در ادامه جوادی حصار در پاسخ به سؤالی مبنی بر موفق‌ترین و ضعیف‌ترین دولت‌ها در تحقق اهداف انقلاب اسلامی، گفت: دولت میرحسین موسوی موفق‌ترین دولت جمهوری اسلامی ایران و مورد تأیید امام خمینی (ره) است که توانست هشت سال جنگ را اداره کرد و یک روز هم رزمندگان احساس کمبود نداشته و از مواضع انقلابی و اسلامی خود عقب‌نشینی نکرد.

جوادی حصار دولت احمدی‌نژاد را بی‌سامان‌ترین دولت‌ها خواند و ادامه داد: یکی از دلایل آن این است که نظام بودجه‌نویسی و برنامه‌نویسی را حذف و فصل‌به‌فصل بودجه تعریف می‌کرد.

دولت میرحسین موسوی ناکارآمدترین دولت از منظر هاشمی رفسنجانی

مدیرعامل خبرگزاری بسیج خاطرنشان کرد: به تاکید هاشمی رفسنجانی دولت موسوی از ناکارآمد‌ترین دولت‌ها به شمار می‌آید به طوریکه امام (ره) در آن زمان جام زهر را نوشیدند.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم ادامه داد: این دولت امروز بعد از گذشت پنج سال هنوز برای کسی خانه نساخته است، اختلاس ۸ هزار میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان در آن رخ می‌دهد و برادر رئیس جمهور کنونی اختلاس تاریخی می‌کند.

سپاه مطابق قانون اساسی موظف به حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی است

مدیر عامل خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سوال درباره ورود نظامیان به مسائل اقتصادی و نظامی و نظر امام راحل در این باره گفت: منظور اصلی سپاه پاسداران است، سپاه مطابق قانون اساسی موظف به حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و بر اساس همین قانون نیز حق شرکت در دسته بندی‌های سیاسی را ندارد.

علوی با تأکید بر این موضوع که بسیج در مقابل فتنه ایستاد و پوزه فتنه گران صهیونیستی و آمریکایی را به خاک مالید و این فعالیت به نفع حزب و کاندیدا نیست، تصریح کرد: اگر رجل سیاسی با شعار مرگ بر اسرائیل روی موشک اعلام مخالفت کردند وظیفه پاسدار ایستادگی است.

وی با بیان اینکه سپاه امروز پروژه‌های خوبی در زمینه خدمت رسانی به مردم انجام می‌دهد، یادآور شد: امروز سپاه درجایی که دولت می‌گوید کانکس نمی‌زنیم کانکس برپا می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها