در هشت‌ماهه امسال دو هزار و 261 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق محروم و روستایی این استان آموزش‌های مهارت‌آموزی را در رشته شغلی موردعلاقه خود سپری کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۵۹۰۴۹
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه ۱۳هزارو۴۱۴خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق روستایی و محروم این استان ساکن هستند، گفت: راهبرد کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی از مناطق محروم است و مددجویان ساکن مناطق روستایی و محروم استان زنجان در اولویت نخست دریافت خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف هستند.

هدایت صفری با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد استان زنجان در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف این نهاد در مناطق محروم و روستایی استان زمینه‌سازی برای پویایی اقتصادی خانوارهای روستایی تحت حمایت این نهاد است، افزود: تلاش می‌کنیم با اشتغال‌زایی برای مددجویان ساکن مناطق محروم و روستایی استان زنجان زمینه توانمندسازی و خوداتکایی آن‌ها را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌شده است با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مناطق محروم و روستایی استان زنجان در حوزه اشتغال بسترهای لازم برای توانمندی اقتصادی جامعه هدف کمیته امداد و درنهایت رونق اقتصادی روستاها را با محوریت ایجاد اشتغال در این مناطق فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یکی از برنامه‌های راهبردی کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغال مددجویان روستایی را ایجاد مجتمع‌های رفاهی خدماتی در روستاهااعلام و تصریح کرد: در صورت تأمین زمین مناسب و داشتن زیرساخت‌های لازم ازجمله راه مناسب به‌منظور دسترسی آسان، کمیته امداد استان زنجان آماده ایجاد مجتمع‌های رفاهی و خدماتی در روستاها است.

هدایت صفری در ادامه از ایجاد 729 فرصت شغلی جدید برای جامعه هدف این نهاد در مناطق روستایی و محروم این استان در هشت‌ماهه امسال خبر داد و گفت: به‌منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان ساکن مناطق محروم و روستایی استان زنجان که تحت حمایت کمیته امداد این استان هستند، در هشت‌ماهه امسال 9 میلیارد و 584 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی کمیته امداد استان زنجان در سال 96 در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان ساکن مناطق محروم و روستایی این استان 620 فرصت شغلی است، افزود: با فعالیت اثربخش در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق روستایی و محروم استان زنجان، برنامه پیش‌بینی‌شده در این بخش در هشت‌ماهه امسال 176 درصد محقق شده است.

صفری همچنین به مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق روستایی و محروم استان زنجان به‌منظور زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال برای آن‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: در هشت‌ماهه امسال دو هزار و 261 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق محروم و روستایی این استان آموزش‌های مهارت‌آموزی را در رشته شغلی موردعلاقه خود سپری کرده‌اند.

ارسال نظرات