امام جمعه اهل تسنن قروه در جشن وحدت حسینیه رستگاران دهگلان
امام جمعه اهل سنت قروه در مراسم جشن وحدت در هگلان گفت: دو مذهب تسنن وتشیع بازوان توانمند دین مقدس اسلام هستند.
کد خبر: ۸۹۵۸۹۹۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا هاشم نوری امام جمعه اهل سنت قروه صبح امروز در مراسم جشن میلاد پیامبر (ص) وهفته وحدت که در حسیینه رستگاران دهگلان برگزار شد، دو مذهب تسنن وتشیع را بازوان قدرتمند و پرتوان دین مقدس اسلام دانست.

وی افزود: دشمنان اسلام ودنیای کفر با تمام قدرت سعی وتلاش دارند که این دو مذهب اسلامی را برعلیه یکدیگر تحریک کنند و تفرقه، قتل و کشتار را درمیان آنان ترویج دهند.

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: با توجه به اینکه دشمنان اسلام تا حدودی توانستند که نقشه شوم خود را که همان تفرقه واختلاف است در میان مسلمانان به راه بیندازند، اما در اکثر اوقات مسلمانان با بصیرت نقشه شوم دشمنان رابر آب کرده اند.

ماموستا نوری درادامه افزود: پیامبر اسلام در دوران ۲۳ ساله رسالتش دنیای پر ازعداوت وجهالت را در کنار هم قرار داد و باعث پیوند قلبی مسلمانان وتکامل شریعت اسلامی گردید.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام درحال ایجاد تفرقه واختلاف میان مسلمانان هستند وآیا رسالت و و ظیفه ما فقط شعاردادن است گفت: ما نباید درقبال این مسئله بی تفاوت باشیم واجازه ندهیم که دشمنان، اخوت و وحدتی که قران برآن تاکید نموده را فراموش کنیم که اگر چنین اتفاق بیافتد نشانه‌ای است از اینکه ما نتوانسته ایم آن رسالتی که دستور خدا و پیامبر است را به خوبی انجام داده ودر قبال آن کوتاهی کرده ایم.

امام جمعه اهل سنت قروه ضمن تاکبد بر آسیب شناسی تفرقه واختلاف گفت: مسلمانان باید با وحدت وهمبستگی ریشه تفرقه را قطع نمایند وبا اشرافیت بر نیت وهدف شوم دشمن، آگاه باشند که دشمن در چه زمینه‌ای می‌خواهد به اسلام ضربه وارد کند.

ماموستا نوری افزود: امروز بحران سلفیت، وهابیت وگروه‌های تکفیری فراتر از بحران مسیحیت ویهودیت بوده و بیرحمانه در کشور‌های مسلمان به قتل وکشتار مسلمانان می‌پردازند.

وی درادامه گفت: همه مذاهب اسلامی باید در کنار هم قرار گیرند همانطور که دشمنان اسلام با وجود اختلافات میانشان به گروهی واحد دربرابر اسلام قرار می‌گیرند. مسلمانان نیز باید احساس مسئولیت کنند و ید واحد دربرابر استکبار باشند.

ماموستا نوری با اشاره به شکست، خواری و رسوایی گروه تکفیری داعش گفت: این گروه ملحد، تسنن و تشیع واقوام برا یشان مطرح نبود که علاوه بر قتل وکشتار مردم بی دفاع، برده داری زمان جاهلیت را نیز احیا کرده بوند در حالیکه با ظهور اسلام برده داری رو به انزوا رفت.

وی افزود: این گروه جعلی و دشمن دست نشانده دین مقدس اسلام برای بدنام کردن واسلام ستیزی، خیانت‌های بسیاری در حق اسلام اعمال نمودند.

امام جمعه اهل سنت قروه هفته وحدت را یاد آور بیداری وهوشیاری جهان اسلام دانست و گفت: مسلمانان باید درتمام ایام سال به اصل قرآن که به ریسمان محکم الهی چنگ زدن و پرهیز از تفرقه است، هدایت شوند تا دست دشمن برای همیشه از سر اسلام کوتاه شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات