برگزاری کارگاه آموزشی جایگاه منظر فرهنگی در توسعه گردشگری در روستای دولاب

مسئول پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان گفت: کارگاه آموزشی جایگاه منظر فرهنگی در توسعه گردشگری با حضور دانشجویان و فعالان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی کردستان در روستای دولاب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۸۹۸۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، و به نقل از روابط عمومی پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان، پویا طالب نیا با اشاره به اهمیت توسعه برنامه‌های آموزشی در حوزه گردشگری در استان کردستان، افزود: پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان در راستای بخشی از رسالت‌های خود در خصوص معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه هورامان، دوره‌های مختلف آموزشی را با حضور دانشجویان و فعالان این عرصه در خود این مناطق به صورت ورکشاپ‌های آموزشی برگزار کرده است.

طالب نیا با اشاره به مغفول ماندن صنعت گردشگری در منطقه هورامان با توجه به پتانسیل‌های بی نظیر آن، بر لزوم ورود بخش خصوصی در راستای رونق این صنعت تاکید کرد.

مسئول پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان از ظرفیت‌های بالای منطقه هورامان برای راه اندازی خانه‌های بوم گردی روستایی در راستای معرفی فرهنگ و اصالت این مناطق خبر داد و افزود: راه اندازی خانه‌های بوم گردی با توجه به علاقه گردشگران برای حضور در این مناطق می‌تواند در مدت زمانی کوتاه سبب کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها شود.
وی گفت: پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان در تازه‌ترین دوره آموزشی خود ورکشاپ جایگاه منظر فرهنگی در توسعه گردشگری را با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان، فرمانداری شهرستان سنندج، میراث فرهنگی شهرستان سنندج، دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام نور و بنیاد ایران شناسی برگزار می‌کند.

مسئول پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان اظهار داشت: از برنامه‌های جانبی این ورکشاپ یک روزه بازدید از خانه بوم گردی تیشک در روستای دولاب خواهد بود.

طالب نیا گفت: مسابقه عکاسی نیز از طبیعت، بافت و فرهنگ این روستای تاریخی با حضور جمعی از عکاسان کردستانی برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: تقویت گردشگری فرهنگی با توجه به نوع فرهنگ مردم منطقه در راستای رونق گردشگری به صورت جدی مدنظر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان خواهد بود و در این راستا از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی موجود در کردستان استفاده خواهیم کرد.

مسئول پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان در پایان گفت: رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از فرهنگ مردم منطقه در حوزه گردشگری همواره مورد تاکید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان می‌باشد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار