با حضور مدیر کل،معاونان،مدیران صدا و سیمای استان و جمعی از خانواده های معزز شهدابرگزاری مراسم یادبود شهید رسانه در یاسوج گلزار شهید والا مقاوم خدا عفو عبدیانی شهید رسانه استان غبارروبی و عطر افشانی شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۹۰۵
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
شهید کربلایی خداعفو عبدیانی در ۲۲ مردادماه ۱۳۳۷ در خانواده‌ای اصیل و مذهبی در یاسوج چشم به جهان گشود، پس از طی دوران ابتدایی و دبیرستان موفق به اخذ دیپلم طبیعی گردید و در سال ۱۳۵۶ برای خدمت سربازی عازم تهران شد.
شهید عبدیان سال ۶۴ به همراه سایر رزمندگان به حکم وظیفه در جبهه‌های نبرد حاضر شد و در مناطق عملیاتی همچون هویزه، جزیره مجنون، شادگان، گردو، پاوه، سرپل ذهاب، شط علی و عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۵ و آزاد سازی فاو حضوری پررنگ داشت.
وی سال ۷۸ در شبکه خبر تهران مشغول فعالیت شد و در دانشکده صدا و سیما و در رشته کارگردانی مشغول به تحصیل شد.
شهید عبدیان طی دوران فعالیتش در صدا وسیما برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی و خبری عازم کشور‌های آلمان، شیلی، تایلند، هند، عراق و سوریه شد.
شهید"خداعفو عبدیانی"تصویر بردار شبکه خبر صدا و سیما، روز سه شنبه ۱۵ آذر ماه سال ۸۴ در اثر سانحه سقوط یک فروند هواپیمای C۱۳۰ پرواز تهران–بندرعباس حین انجام ماموریت با جمعی از خبرنگاران، عکاسان، تصویر برداران رسانه‌های مختلف کشور و تعدادی از نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید.
از شهید عبدیان دو پسر و یک دختر به یادگار مانده است.
ارسال نظرات