فرمانده سپاه اسلامشهر،از ارسال۳۶کامیون از این شهرستان، به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد و‌گفت:از این تعداد۵۰کامیون نیز در سوله«نهم دی اسلامشهر»دپو شده اند،که بر اساس نیازهای مردم آسیب دیده اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۶۷
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸

مجید امیرعبداللهیان،فرمانده سپاه اسلامشهر،بعدازظهر امروز در محل جمع آوری و کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه و در جمع خبرنگاران با تشکر از مردم اسلامشهر در جهت کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اظهار داشت: بعد از حادثه‌ای که اتفاق افتاد همه پایگاه‌های مقاومت بسیج،همراه با مسئولان شهرستان دست‌به‌دست هم دادند و ۲۸۰ پایگاه برای تأمین نیازهای عزیزانمان در غرب کشور تجهیز شدند.

وی در پاسخ به این سؤال، که تاکنون چه میزان محموله جمع‌آوری و ارسال‌شده است گفت: تاکنون نزدیک به ۳۶ کامیون بر اساس نیازهای زلزله‌زدگان جمع‌آوری و ارسال‌شده است ضمن اینکه نزدیک به ۵۰ کامیون در سولهٔ نُه دی دپو شده و بر اساس نیازهای زلزله‌زدگان ارسال می‌شود.

فرمانده سپاه اسلامشهر اضافه کرد:لوازم گرمایشی، آذوقه، خشکبار، سرویس‌های بهداشتی، دارو و لوازم بهداشتی بود ازجمله اجناسی است که مرحله ‌به‌ مرحله ارسال می‌شود.

این مقام نظامی در سپاه اسلامشهر، بابیان اینکه شش روستا از مناظق زلزله زده،به استان تهران واگذار شده است،تصریح کرد:در این زمینه مردم دلسوز شهرستان سنگ تمام گذاشتند وبرای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان شش روستا،به استان تهران واگذارشده است و از این تعداد پشتیبانی مرمت و بازسازی "روستای کلاشی عبدالقادر" با 240نفر جمعیت به ناحیه مقاومت بسیج اسلامشهر واگذارشده است.

وی براین اساس افزود:متأسفانه ۸۰ درصد این روستا در پی زلزله اخیر تخریب‌شده است.

فرمانده سپاه اسلامشهر، با اشاره به فعالیت‌های ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهدا اسلامشهر در مناطق زلزله‌زده گفت: از ساعات ابتدایی ابلاغ مأموریت در مناطقِ زلزله‌زده تعدادی از عزیزان پایور، تعدادی از فرماندهان حوزه‌ها و برادران بسیجی در حوزه‌های مقاومت، به محل اعزام شدند وهمچنین ۳۶ گروه جهادی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت را سازمان‌دهی کرده ایم و بر اساس زمان‌بندی تعیین‌شده هر گروه جهادی به مدت ده روز در منطقه مستقر می‌شوند.

عبدالیهان ادامه داد:برآورد ما این است که مرمت و بازسازی منازل مسکونی در روستای کلاشی تقریبا یک سال به طول می‌انجامد.

وی،با تشکر از نهادهای مشئول در شهرستان اسلامشهر گفت:فرمانداری، شهرداری، شورا و اصناف شهرستان اسلامشهر،دست‌به‌دست هم دادند و سوله سپاه را به عنوان پایگاه مرکزی قرار دادند،که کمک‌های مردمی در این سوله نگهداری می‌شود و بر اساس نیاز زلزله‌زدگان ارسال می‌شود.

فرمانده سپاه اسلامشهر تاکید کرد:امروز دو محموله شامل خشکبار آذوقه و نان خشک به منطقه ارسال می‌شود و فردا نیز دو کامیون نیز ارسال خواهد شد.

عبدالهیان در خاتمه، در پاسخ به این سؤال که برای اجناس فاسدشدنی چه تدبیری دارید گفت:اقلامی مانند میوه و مواد فاسدشدنی در اسرع وقت ارسال می‌شود و دپو نمی‌شود.

انتهای پیام//

ارسال نظرات