خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

ارکان شجره طیبه صالحین باید یک انقلاب معرفتی راه بیندازند

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ارکان شجره طیبه صالحین باید یک انقلاب معرفتی راه بیندازند چراکه عبادی الصالحون زمانی تحقق می‌یابد که یک انقلاب معرفتی به وجود بیاید.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۴۵
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

ارکان شجره طیبه صالحین باید یک انقلاب معرفتی راه بیندازندبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در جمع ارکان شجره طیبه صالحین ضمن تبریک هفته وحدت با بیان اینکه شما افسران جنگ نرم هستید، اظهار داشت: در معرفت خداشناسی بسیار باید عالم باشید چراکه بعد از معرفت خداشناسی معرفت پیامبرشناسی است و ما این پیامبر با عظمت را نشناختیم که به جهان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از معرفت پیامبرشناسی معرفت علی شناسی و امام شناسی است، افزود: از زمان بعثت پیامبر(ص) تا زمان قیامت همه امت اسلام زن و مرد شیعه و سنی و غیره یک نفر از مجموعه آنها نمی تواند هم سنگ و هم وزن حضرت علی(ع) باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به کتب دینی گفت: ما باید حضرت علی(ع) را اینگونه بشناسیم که اگر همه امت اسلام را یک طرف ترازو و تنها امیرالمومنین علی(ع) را در کفه دیگر بگذارند آن طرف ترازو نسبت بر جمیع امت امتیاز دارد و افضل است و فاصله آن مانند زمین و آسمان است.

وی با اشاره به اینکه ما در معرفت خداشناسی و پیامبرشناسی و امام شناسی نمره بسیار پایینی داریم، گفت: این واقعا مایه تاسف است.

محمدی خطاب به ارکان شجره طیبه صالحین عنوان کرد: شما باید یک انقلاب معرفتی راه بیندازید این که حلقه صالحین شما انقلاب صالحین است چراکه عبادی الصالحون زمانی تحقق می‌یابد که یک انقلاب معرفتی به وجود بیاید.

وی با اشاره به انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب فرهنگی باز است مثل واجبات و محرمات اما انقلاب معرفتی غوغا است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان داشت: حضرت رسول(ص) به حضرت علی(ع) فرمود «فقط دو کس مرا شناختند یکی ذات اقدس الهی و دیگری تو علی، خدا هم دو نفر شناختند یکی من و دیگر تو علی و علی راهم دو نفر بیشتر نشناختند خدا و من پیامبر».

وی با اشاره به سیر معرفتی گفت: ما راه بسیار طولانی در پیش داریم و اگر بخواهیم امروزه حلقه صالحین به ثمر بنشیند باید جهاد معرفتی داشته باشیم؛ جهاد معرفتی یعنی همانگونه که شهدا در عرصه جهاد اصغر از همه چیز خود گذشتند امروز وظیفه ما است در جهاد اوسط از خود گذشتگی کنیم.

محمدی افزود: جنگ در برابر کفر جهانی و داعش جهاد اصغر است اما جهاد با نفس اماره جهاد اکبر است مقدمه حلقات صالحین شما این است که خود را به مسائل خیلی پایین قانع نکینم و بگوییم انجام وظیفه کردیم و باید بدانیم سیر این مسیر زن و مرد نمی شناسد.

وی با اشاره به اولین سخنرانی امام (ره) قبل از 15 خرداد 42 گفت: در روز عاشورا اگر حضرت زینب(س) که دارای مقام ولایت است، نبود عالم نابود شده بود؛ اگر حجت خدا نباشد زمین اهلش را هلاک می کند و زمین نمی ماند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: شما بانوان باید خودتان را به این جایگاه برسانید و انسان باید به اینجا برسد بنابراین همت کنید مطالعه داشته باشید جلسه پرسش و پاسخ بگذارید و مشکلات را برطرف کنید و شاگردانی درخور و شایسته جامعه اسلامی پرورش دهید معنویت‌ها را اشباع کنید، کارهای آرمانی را باید عملیاتی کرد.

وی افزود: اسلام آمده است اول من و شما را بسازد و ما که خوب تربیت شدیم، برویم بشریت را نجات دهیم.

محمدی با بیان اینکه تشت رسوایی ابرقدرت شرق شوروی فرو ریخت و به زباله دان تاریخ پیوست، عنوان کرد: ابرقدرت دیگر آمریکا نیز تشت رسوایش به زمین خورده و از منفورترین کشورهای دنیاست و اسلام آمریکایی امتحان خود را داده است.

وی با بیان اینکه چندین میلیون مسلمان در مقابل اسراییل ذلیل هستند، گفت: فقط می‌ماند اسلام ناب محمدی که امروز تک تک ما وظیفه داریم آن را اشاعه دهیم.

محمدی ابراز داشت: هر کسی امروز اگر با آنچه که در توانش است در تحصیل، تفکر و در بصیرت‌افزایی جهاد نکند و اگر ثانیه‌های عمر خود را برای این کار وقف نکنیم پشت سر آن جهنم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات