خبرهای داغ:
نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی:

افزایش اعتبارات استانی تا سه برابر در کمیسیون تلفیق مجلس/دو برابر بودجه یارانه به مردم پرداخت شده است

حسینی شاهرودی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: ۴۷ هزار میلیارد تومان حدود دو برابر بودجه، یارانه به مردم پرداخت شده که طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها توزیع عادلانه صورت گیرد که در این راه دولت اراده کرده تا سازمان هدفمندی یارانه را به صندوق رفاه اجتماعی تبدیل کند.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۳۷
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود که در سالن ولایت فرمانداری این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه با همت و تلاش مجلس در کمیسیون تلفیق اعتبارات استانی تا میزان قابل توجه سه برابر افزایش یافت، اظهار کرد: مقداری از این بودجه به حوزه آموزش و پرورش تعلق گرفت و باعث شد افزایش ۱۰۰ برابری بودجه در شهرستان‌ها رقم بخورد، اما به دلایل نقدینگی، اوراق، خزانه و ... همه این رقم تخصیص پیدا نمی‌کند.
وی افزود: در شورای مدیریت برنامه ریزی شاهرود باید پیگیری و سهم خواهی صورت گیرد و سهم مساوی را با دیگر شهرستان‌ها داشته باشیم از سوی دیگر نباید مانع ایجاد کنیم بلکه باید روان سازی اجرای پروژه‌ها جزو وظایف اصلی و ذاتی هر دستگاه مسئول قرار گیرد.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه ردیف‌های بودجه‌ای امسال به شدت کاهش پیدا می‌کند و دو سوم ردیف‌ها حدود ۲۲۴ ردیف بودجه‌ای حذف می‌شود، خاطر نشان کرد: امسال ردیف‌های بودجه‌ای از ۳۳۷ ردیف به ۱۱۳ ردیف تقلیل پیدا می‌کند به عنوان مثال اگر برای سد مجن، سد کالپوش، آب قطری یک ردیف بودجه تعریف می‌شد امروز تنها در حوزه ردیف آب شرب شهری یا روستایی، ذیل ردیف اصلی وزارت نیرو قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر قطعاً ۱۰۰ درصد بودجه تخصیص پیدا نمی‌کند و کسانی موفق‌تر خواهند بود که سریعتر ردیف‌ها را شناسایی و بتوانند اعتبارات را برای حوزه خودشان اخذ کنند که این امر نیازمند پیگیری جدّی مسئولان دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تبدیل سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صندوق رفاه اجتماعی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: این طرح باید خیلی قبل‌تر انجام می‌شد، اما به دلیل تبعات اجتماعی که در نزدیکی‌های انتخابات داشت، دولت زیر بار انجام آن نرفت لذا باید گفت: آنچه قانون حکم می‌کند، باید اجرایی شود.
حسینی شاهرودی اظهار کرد: ۴۷ هزار میلیارد تومان حدود دو برابر بودجه، یارانه به مردم پرداخت شده که باید طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها توزیع عادلانه صورت گیرد که در این راه دولت اراده کرده تا سازمان هدفمندی یارانه را به صندوق رفاه اجتماعی تبدیل کند.
وی با بیان اینکه امیدواریم شعار رئیس جمهور در حذف فقر مطلق با اجرای طرح جدید کلید بخورد، افزود: علیرغم افزایش سه برابری رقم یارانه در برنامه بودجه، ولی این رقم باز هم نمی‌تواند جوابگوی مخارج زندگی افراد تحت تکفل سازمان‌ها و نهاد‌ها باشد لذا افزایش آن به ۳۰۰ هزار تومان در دستور کار قرار دارد و از سوی دیگر این رقم باید سال به سال افزایش پیدا کند و به عدد قابل قبولی برسد تا بقیه منابع هدفمندی یارانه بتواند به تولید، اشتغال و حمایت از صادرات بر گردد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه اگر صندوق بازنشستگی سامان دهی نشود تبدیل به بحران خواهد شد، ابراز داشت: البرز شرقی و مجموعه فولاد هفت هزار بازنشسته دارد که به صورت دائم برای دریافت حقوق و مستمری خود در نهاد‌های مختلف تجمع می‌کنند.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه استفاده اهرمی از منابع بودجه و توان بخش غیر دولتی و خصوصی برای اجرای طرح‌های عمرانی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: ۲۲ هزار طرح در کشور شناسایی شده که نزدیک به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است.
وی افزود: طرح‌های نیمه تمام تابع قانون برنامه ششم مجلس است که در قالب مشارکت به صورت یک درصد پروژه، ۲۰ درصد دولت از اعتبار تملک، ۲۰ درصد صندوق توسعه و ۲۰ درصد شراکت کننده پرداخت می‌کنند تا بتوانیم در زمان کوتاهی پروژه‌های نیمه تمام که قابلیت مشارکت بخش خصوصی را دارند، تکمیل کنیم.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه حمایت از صادرات غیرنفتی و تولید و اشتغال رویکرد دولت است، عنوان کرد: افزایش انضباط مالی و شفاف سازی در نظام بودجه ریزی دنبال می‌شود که طبق آن، سایت‌ها و سامانه‌ها در دستگاه‌های مختلف به هم متصل و لینک خواهد شد که این امر اقدام خوبی در تحقق دولت الکترونیک است.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه از تسهیلات صندوق توسعه ملی، ۱۲ هزار میلیارد تومان برای کمک به اشتغال روستا‌ها تصویب شد، ابراز داشت: در حوزه روستایی هنوز اطلاع رسانی درستی برای این وام‌ها صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه ۱۸ دستگاه دولتی درگیر اشتغال می‌توانند روستا‌ها را به تولید مجاب کنند، افزود: کار دولت سیاست گذاری است و برای تکمیل فرایند زنجیره تولید نیازمند فرهنگ سازی در روستا‌ها هستیم و از سوی دیگر اعتبارات را باید به سمت خدمات بازرگانی و شناسایی مجتمع‌های نیمه فعال سوق دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها