خبرهای داغ:
حمید پور در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: برج مراقبت فرودگاه تکمیل شده و آماده بهره برداری در دهه فجر است.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۳۲
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مرتضی حمیدپور در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود، که در سالن ولایت فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به تلاش مسوولان در چند ماه گذشته و جذب ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه فرودگاه این شهرستان اظهار کرد: برنامه‌های کوتاه و میان مدت هم برای توسعه شاهرود در نظر گرفته شده و برخی از آنان اجرا شده است.
وی افزود: حادثه زلزله در کرمان و کرمانشاه، باردیگر نقش تعیین کننده فرودگاه‌ها در امدادرسانی به زلزله زدگان را نشان داد و به همین دلیل آماده سازی زیرساخت‌های فرودگاه شاهرود نیز سرعت بیشتری گرفت.
مدیر فرودگاه شاهرود به احداث نیروگاه برق شاهرود هم اشاره کرد و گفت: این نیروگاه با ۲ ژنراتور در مدت سه ماه آماده شده و به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد و در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.
حمیدپور اضافه کرد: احداث پست پاساژ و جابجایی خط انتقال برق ۲۰ کیلوولت فرودگاه نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی با بیان اینکه میزان مصرف برق بلوار فرودگاه شاهرود اکنون ۲۵ درصد کاهش یافته، افزود: نصب تجهیزات ناوبری هوایی و دستگاه vor، حذف سیستم کاغذی و برقراری ارتباط تصویری با دیگر فرودگاه‌ها هم در فرودگاه شاهرود انجام شد.
حمیدپور به ایجاد مسیر هوایی طبس-شاهرود هم اشاره کرد و گفت: برج مراقبت فرودگاه تکمیل شده و آماده بهره برداری در دهه فجر است.
وی تصریح کرد: پیگیری دریافت انشعاب گاز، راه اندازی جایگاه سوخت موقت و دایم، طرح توسعه پایانه فرودگاه به مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع و تطویل باند و توسعه سطوح پروازی هم از برنامه‌های توسعه فرودگاه در سال جاری بود.
مدیرفرودگاه شاهرود ادامه داد: با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان، در راستای فرهنگ سازی و تبیین نقش و جایگاه فرودگاه در توسعه یافتگی منطقه و بهبود شرایط کسب و کار، دانش آموزان مدارس از فرودگاه شاهرود دیدن کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها