خبرهای داغ:
یکی از کارهای کم نظیر استان خوزستان در کمک‌رسانی به مردم، انتقال موکب‌های اربعین به مناطق زلزله‌زده است که حداقل برپایی ۳ موکب بزرگ با ۲۰۰ نفر خدمه به انجام رسید و روزانه ۹هزار غذای گرم را پخت و بین مردم توزیع کردند.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۲۰
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزای بسیج در خوزستان ، سردار شاهوار پور  در گفتگو با خبرنگار اعزامی  خبرگزاری بسیج در خوزستان به غرب کشور  افزود:یکی از کارهای کم نظیر استان خوزستان در کمک‌رسانی به مردم، انتقال موکب‌های اربعین به مناطق زلزله‌زده است که حداقل برپایی ۳ موکب بزرگ با ۲۰۰ نفر خدمه به انجام رسید و روزانه ۹هزار غذای گرم را پخت و بین مردم توزیع کردند.
وی خاطر نشان کرد:همچنین توسط بسیج اصناف واحد نانوایی در سر پل ذهاب مستقر شده که روزانه ۴هزار نان پخت می‌کند.

در واقع این‌ها اقدامات اولیه و خاموش اما موثر ماست که توسط مردم استان خوزستان برای هم‌وطنان کرمانشاهی صورت گرفت.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان افزود:کمک های مردمی خوزستان به هلال احمر، پایگاه‌های بسیج و مساجد را با بیش از ۷۰کامیون و تریلر به مناطق زلزله‌زده اعزام کردیم که شامل اقلام مختلفی از جمله چادر،،مواد غذایی و بهداشتی، پلاستیک برای پوشش چادرها و سایز اقلام اهدایی مردم می‌شود.

ایشان با اشاره به اینکه حجم کمک‌های مردمی به گونه‌ای بود که جای کافی برای دپوی آن‌ها وحود نداشت و ما مجبور شدیم بخشی از آن‌ها را در مراحل بعد اعزام کنیم.

اعزام‌ گروه‌های امدادی به منطقه را انجام دادیم و قرارگاهی بنام شهید مدافع حرم سردار حمید تقوی برای مردم‌یاری و کمک‌رسانی در نظر گرفتیم.

سردار شاهوار پور در ادامه گفت:ما در سپاه خوزستان مسولیت ۱۲روستا را بر عهده گرفتیم. آواربرداری و اسکان اضطراری را انجام می‌دهیم. اکیپ پزشکی را اعزام کردیم که هم اکنون در روستاها جهت تست پزشکی و رسیدگی به مردم حضور دارند و در ۴۰ روستای دیگر که مسولیت آن‌ها بر عهده‌ی ما نیست هم این اکیپ پزشکی حضور یافته اند.

ساخت سکو برای برپایی کانکس جهت اسکان موقت و دیگر خدمات را انجام میدهیم و متعهد به ساخت بیش از ۱۳۰ کانکس برای مردم شدیم که تاکنون بخشی از آن انجام شده و روزانه حدود ۱۰کانکس ساخته میشود. در برخی مساجد شهر اهواز واحدهای ساخت کانکس بصورت ۲۴ساعته راه اندازی شده است.
این ها وظیفه انسانی و کار جهادی است که برای بسیج، سپاه و مردم تعریف شده و به تمام معنا در حال شکل انجام است.

مردم کرمانشاه شکرگزار حمایت‌های مردم هستند اما بحران به حدی است که هرچقدر که برای حل مشکلات تلاش شود کم است.
بنابر آمار اعلام شده ۱۱هزار خانه در روستاها و ۶هزار خانه در شهر تخریب شده که آماربالایی است امکان اینکه سریعا این مشکلات مرتفع شود سخت است و تنها با کار جهادی می‌شود زودتر به نتیجه رسید.

سردار شاهوار پور در پایان گفت :همه این اقدامات در راستای تاکیدات و نگرانی‌های مقام معظم رهبری است که امیدواریم بتوانیم وظیفه و مسولیتی که نسبت به همنوعان خود داریم را ادا نماییم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها