خبرهای داغ:
مشاور عالی فرماندهی دانشگاه امام حسین(ع) شهیدان اسوه و الگوهای حسنه هستند، گفت: امروز باید خطبا و کسانی که اهل قلم هستند این اسوه ها را معرفی کنند.
کد خبر: ۸۹۵۸۷۶۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰

شهیدان اسوه و الگوهای حسنه هستند/ خطبا و اهل قلم برای شناساندن شهیدان برخیزندبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، سردار نورالله نوراللهی در یادواره شهید شاخص سال۹۶ استان همدان سردار شهید «سعید قهاری‌سعید» در مسجد جامع شهرستان اسدآباد با بیان اینکه شهیدان الگو و اسوه های حسنه هستند، اظهار داشت: امروز باید خطبا و کسانی که اهل قلم هستند این اسوه ها را معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه 25 سال با سردار شهید «قهاری‌سعید» عقد اخوت و برادری و انس داشتیم، افزود: امروز همه ما بر این باور هستیم که نیاز به اسطوره‌سازی نداریم چراکه الگوهای حسنه‌ای مانند شهید را داریم.

مشاور عالی فرماندهی دانشگاه امام حسین(ع) ابراز داشت: امروز خطیبان، ادیبان و هر کسی که می‌تواند در این امر گامی بردارد، باید برای شناساندن چنین اسوه‌هایی برخیزند.

وی با بیان اینکه ما نیاز به اسوه اسطوره و افسانه‌ای نداریم، ابراز داشت: همچنان که پیامبر اسلام(ص) یک اسوه از سوی خداوند معرفی شد، ما نیز باید در فضای نبرد مجازی و کلامی بر شناخت بیشتر این شهدا بهتر عمل کنیم.

نواللهی یادآور شد: اگر نسل های امروز امثال شهید «قهاری» را بشناسند، می توانند جا پای آنها بگذارند و همچون شهید «حججی» به حجتی برای امت اسلامی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه امروز مراسم یادوره شهید «قهاری» بیانگر این است که شهدا به فراموشی سپرده نشده‌اند، گفت: البته اگر بخواهیم در این مدت کم به خصوصیات اخلاقی و رفتاری و عملیاتی این شهید بزرگوار بپردازیم، فقط می‌توانیم یک قطره از دریا را توصیف کنیم.

مشاور عالی فرماندهی دانشگاه امام حسین(ع) به اشاره به شهادت شهید «قهاری سعید» گفت: وقتی دشمن آن زمان ایشان را به شهادت رساند، از او به عنوان یک متفکر کهنه‌کار یاد کرد و این نوع برداشت آنان از این شهید نشان از بزرگی و عظمت او دارد.

وی از دیگر خصوصیات سردار شهید «قهاری سعید» را ژرف اندیش بودن ایشان دانست و بیان داشت: هیچ فرماندهی وظیفه انجام کارهای نیروی تک بر را ندارد اما او در این زمینه هم انجام وظیفه می کرد و این اخلاق او برگرفته از شجاعت و ایثار بود که دراین زمینه‌ها کوتاهی نمی‌کرد و همین رفتار او هم موجب شد که از ایثار به شهادت نائل شود.

نواللهی عنوان کرد: علت اینکه سردار شهید «قهاری‌سعید» از ایثار به شهادت نائل آمد، همگامی، همقدمی و همنشینی او با شهیدانی چون بروجردی، احمد و ناصر کاظمی، متوسلیان، محمود کاوه بود.

وی ادامه داد: صبر شهید بروجردی، مردمداری متوسلیان، چابکی کاوه، درایت و مدیریت  ناصر کاظمی و شجاعت کم نظیر احمدکاظمی در شهید قهاری قهرمان خلاصه شده بود.

مشاور عالی فرماندهی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: اگر سردار «قهاری» صبور و فداکار و ایثارگر بود، به خاطر این بود که همسر فداکار و صبوری داشت که هیچ گاه او را تنها نگذاشت.

وی با بیان اینکه آنچه امروز رهبر انقلاب و فرمانده کل سپاه مطالبه می‌کنند سردار دلیر اسلام شهید «قهاری سعید» در عمل آن را نشان داده بود، افزود: ایشان همیشه می‌گفت که نباید فعل منفی را بر زبان جاری کنیم و منفی‌نگر باشیم و این صحبتی است که امام راحل و رهبر انقلاب بارها آن را فرمایش کرده اند.

نوراللهی در پایان اتحاد و همبستگی مردم اسدآباد را در برگزاری این گونه مراسمات تحسین برانگیز دانست و ابراز داشت: امروز به عنوان یک مجروح جنگی و همرزم شهید «قهاری» از  همه مسئولین خدوم و اقشار مختلف  که در این محفل نورانی حضور دارند تقدیر وتشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات