نماینده، ولی فقیه در استان خراسان شمالی در جمع طلاب تربت‌جام:

وحدت شیعه و اهل سنت اعتقادی است/ طلاب و علمای دینی منادی وحدت باشند

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد به اشاره به این‌که هفته وحدت بین شیعه و اهل سنت سوری نیست بلکه این وحدت ریشه اعتقادی دارد بیان داشت: یکی از مصادیق عملی و بارز وحدت که برای نابودی دشمن مشترک ید واحدیم.
کد خبر: ۸۹۵۸۷۳۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در جمع طلاب شیعه و اهل سنت حوزه‌های دینی که به همت حوزه مقاومت بسیج خاتم‌المرسلین در مسجد و مدرسه علمیه مهدیه تربت‌جام برگزار شد با اشاره به آثار وحدت گفت: هفته وحدت سوری و تاکتیکی نیست و قرار است حول محور‌های اشتراک در مسیر جهانی‌شدن اسلام حرکت کنیم تا بتوانیم بر دشمن مشترک غلبه پیدا کنیم بنابراین وحدت شیعه و اهل سنت اعتقادی است.

وی آسیب‌شناسی را از مهم‌ترین عوامل رویش بشر دانست افزود: اگر دردشناس نباشیم نمی‌توانیم بر مشکلات جامعه فائق آییم، بنابراین یکی از نیاز‌های امروزی جامعه بصیرت برای تقابل با آسیب‌ها زندگی است که با دردشناسی محقق می‌شود و کسانی که نصیحت نمی‌کنند و توصیه نمی‌پذیرد خیری در آن‌ها نیست.

امام‌جمعه بجنورد بررسی و مطالعه دقیق آیات قرآن کریم و کتب دینی را یکی از وظایف طلاب دررسیدن به رشد و تعالی برشمرد بیان داشت: تفسیر درست کلام وحی و شناخت حقایق اسلام ناب بهترین نور هدایت است که بامطالعه، تحقیق و پژوهش محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی توصیه کرد: طلاب و علمای دینی به‌عنوان منادیان وحدت باید تبیین‌کننده شاخصه‌های اسلام ناب که در سه اصل علم، ایمان و جهاد خلاصه‌شده باشند.

وی تصریح کرد: هنر انقلاب اسلامی این است که یک مسئله اختلافی بین اهل سنت و شیعه را به هفته‌ای برای جشن و شادی تبدیل و این کار حکیمانه بزرگ‌ترین خدمت امام خمینی (ره) به جهان اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: چهاراصل هدف، مسیر، دشمن مشترک و تبار موجب اتحاد و همدلی بین گروه‌ها و مذاهب می‌شود که این وحدت برای نابودی دشمن مشترک است.

امام‌جمعه بجنورد ابراز داشت: یکی از دلایل استکبار جهانی در خشکاندن ریشه‌های وحدت این است که انقلاب اسلامی توانسته به جهان اسلامی اثبات کند که دین می‌تواند مدیریت جهان را به عهده بگیرد برای همین تلاش می‌کند ریشه‌های اسلام ناب را از بین ببرد.

وی اختلاف بین مذاهب را امری طبیعی دانست و گفت: به‌عنوان نمونه اختلاف بین شیعه و اهل سنت در مسئله غدیر واضح است، اما قرار نیست برای رفع اختلاف‌ها تمام انرژی‌ها را هدر دهیم، وقتی نکات مشترک در دین مبین اسلام زیاد است می‌توانیم با تکیه‌بر اصول وحدتی خدمات مثبت، مؤثر و مناسبی را برای جامعه هدف انجام دهیم.

وی با اشاره به این‌که با مجاهدت‌های جبهه مقاومت اسلامی و حاج قاسم سلیمانی حوزه سرزمینی داعش در سوریه و عراق نابود شد، اما تفکر داعش هنوز زنده است یادآور شد: داعش دشمن شیعه نیست بلکه هدف اصلی این گروه افراطی نابودی اصل اسلام است و برخلاف اصول دین و شریعت اسلام با دشمنان قسم‌خورده ما مهربان و نسبت به مسلمین کینه می‌ورزد.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به آیات الهی در خصوص بهشت و جهنم تأکید کرد: امروز مردم در بهشت انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه به دنبال گسترش اسلام باشند.

گفتنی است: اجتماع طلاب شیعه و اهل سنت حوزه‌های دینی تربت‌جام به مناسبت هفته وحدت به همت حوزه مقاومت بسیج خاتم‌المرسلین در مسجد و مدرسه علمیه مهدیه این شهرستان برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها