نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه هویت اصلی شهر امام رضا(ع) است، اسکان و پذیرایی از زائران در خانه‌ها را سرآغاز یک جریان فرهنگی دانست.
کد خبر: ۸۹۵۸۷۲۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در آئین اختتامیه و شکرگذاری خادمین زائرین پیاده ایام آخر صفر که در دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: خدمات ارزشمند و زحمات ذی قیمت خادمین گویای نقطه ارتباط و وابستگی شما به ساحت ولایت امام هشتم (ع) بوده است.

وی افزود: اقدام شما تنها یک انجام وظیفه و عمل با فضیلت در ارادتمندی به ساحت ولایتمندی ثامن الحجج(ع) نیست، بلکه سرآغاز یک فرهنگسازی در شهر ما است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مشکل فرهنگی شهر مشهد از قدیم تا امروز فاصله‌های اجتماعی، حیات و زندگی این شهر با هویت اصلی آن بوده است، تصریح کرد: متاسفانه این فاصله این فکر را در عده‌ای از مسوولین به وجود آورد که مشهد به دو قسمت منقسم می‌شود.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: آن‌ها فکر می‌کنند یک قسمت شهر زیارتی است و قسمتی که عده‌ای شهروند مشهدی زندگی می‌کنند، ربطی به زیارت ندارند، اما من با این تفکر مخالفت کردم، چراکه معنای آن تجزیه هویت این شهر و تفکر امام رضا (ع) است.

وی با بیان اینکه این تفکر غلط و ... نجاری است، گفت: هویت این شهر متعلق به امام رضا (ع) و قبل از آن اینجا شهر زندگی نبوده، فقط کشاورزی داشته است، تمام هویت اینجا باغی بین دو روستای نوغان در شمال و سناباد در جنوب بوده است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اولین شهروند این شهر امام رضا (ع) است و هویت این شهر متعلق به ایشان بوده، عمده توسعه شهری از بعد انقلاب به وجود آمده است و قبل از آن وجود نداشت.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه سکنه این شهر به عنوان خادم امام رضا (ع) و خدمتگزار زائران او در اینجا ساکن شدند، تصریح کرد: مشکلی که از نظر فرهنگی داریم، فاصله‌گرفتن مجاورین و ساکنین و هویت شهر از هویت اصلی آن یعنی امام رضا (ع) است و باید تمام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به امام مرتبط باشد.

وی با اشاره به اینکه شهروند واقعی شهر امام رضا (ع) است، گفت: باید یک اتصال اجتماعی بین هویت شهر یعنی امام رضا (ع) با هویت اجتماعی شهر پیدا کنیم و این‌گونه فرهنگ شهر امام رضا (ع) شکل پیدا می‌کند.

امام جمعه مشهد با مخاطب قرار دادن خادمین اظهار کرد: شما با اسکان دادن زائرین در خانه‌های‌تان یک فرهنگسازی را شروع کردید و این حرکت سرآغاز یک حرکت فرهنگی است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: اینکه زائر امام رضا (ع) را به خانه‌های خود بیاورید و میزبانی کاملی در زندگی خود داشته باشید می‌تواند فرهنگ وصل کردن همه شهر به هویت شهر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته خادم داشتیم، اما این نوع را شما تاسیس کردید که خانه و زندگیتان را در اختیار زائرین بگذارید و امیدوارم این فرهنگسازی سرآغاز فرهنگسازی در کل شهر موثر واقع شود، تمام جریان‌های اجتماعی و حیاتی و زیست محیطی این شهر به هویت اصلی وصل شود تا ما هویت واقعی و قطعی این شهر را در مردم و جریان اجتماعی شهر ببینیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها