خوشبختانه گام های بزرگی در راستای آموزش معلولین طی سال های اخیر برداشته شده است؛ این در حالی است که فعالیت مستمر با دانش آموزان معلول توسط مدرسین، بسیار دشوار می باشد.
کد خبر: ۸۹۵۸۷۱۵
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلول گفت: برنامه ‌های آموزشی دانش‌آموزان معلول در استان و کشور، به روز و جامع بوده و نسبت به گذشته در زمینه های مختلف، ارتقاء یافته است.

اسداله درویش امیری  افزود: خوشبختانه گام های بزرگی در راستای آموزش معلولین طی سال های اخیر برداشته شده است؛ این در حالی است که فعالیت مستمر با دانش آموزان معلول توسط مدرسین، بسیار دشوار می باشد.

وی اظهار داشت: ایده آموزش های ویژه و توجه به آموزش و پرورش دانش آموزان معلول و استثنایی توسط امیرکبیر در ایران بنا نهاده شده است؛ به گونه ای که می توان گفت ایجاد مدارس استثنایی در کشور، دستاورد بسیار بزرگی است.

استاندار زنجان تصریح کرد: با توجه به دامنه گسترده فضای مجازی و شرایط پیچیده روابط اجتماعی، تربیت کودکان و نوجوانان دشوار شده و به تبع همین امر، مربیان دانش آموزان معلول نیز برای آموزش و ایجاد هماهنگی با این دانش آموزان، کار بسیار دشواری در پیش‌ رو دارند.

اسداله درویش امیری  افزود:20 هزار نفر معلول در استان زنجان وجود دارد و در کل 500 میلیون معلول در دنیای امروز زندگی می کنند که نمی توان این جامعه بزرگ را نادیده گرفت و رها کرد و بنابراین باید برنامه های آموزشی مورد نیاز این قشر توسط مسئولان مربوطه، شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه عوامل زیادی در بروز معلولیت ها نقش دارند، بنابراین هیچ فردی نباید در ذهن اش، معلول بودن خود را محدودیتی برای خود بداند؛ به طوری که این فرد باید با خلاقیت لازم، بر عدم توانمندی جسمی و معلولیت خود غلبه نماید.

 

 

 

ارسال نظرات