خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن(ع) قزوین:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قزوین اذعان کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده‌است " آن بلایی که شما را دچار آسیب می‌کند بلای شکاف و تفرقه است" و بر همین اساس کلمه توحید و وحدت کلمه را محور قرار داده که نه توحید و نه وحدت کلمه قابل تحریف نیستند و لازم به‌ذکر است که این دو بدون یکدیگر کارایی نخواهند داشت.
کد خبر: ۸۹۵۸۵۳۲
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

حجت الاسلام مهدی مهدی‌‌‌‌جو مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه امام‌حسن(ع) به مناسبت هفته وحدت با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین ضمن عرض تبریک به همین مناسبت به گفت و گو نشست.
وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به ضرب‌المثل انگلیسی "تفرقه بیانداز، حکومت کن" تبیین کرد: برای برداشتن یک ورق از یک کتاب باید سراغ شیرازه آن رفت و این به آن معناست که برای نفوذ می‌بایست بر سر مسئله تفرقه تمرکز داشت که در همین خصوص نیز امام خمینی(ره) فرمودند "در خارج از کشور هیچ دشمنی نمی‌تواند هیچ غلطی بکند، تا زمانی که از داخل آن حکومت کسی کمکی نکند".
مهدی‌جو گفت: طبق ضرب‌المثل آمریکایی "در آمریکا کودتا نمی‌شود چون آمریکا در واشنگتن سفارت ندارد" می‌توان اظهار کرد که دشمن همیشه بهترین روش برای براندازی را نفوذ و تفرقه‌افکنی می‌داند.
این مسئول در ادامه تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده‌است "آن بلایی که شما را دچار آسیب می‌کند بلای شکاف و تفرقه است" و بر همین اساس کلمه توحید و وحدت کلمه را محور قرار داده که نه توحید و نه وحدت کلمه قابل تحریف نیستند و لازم به‌ذکر است که این دو بدون یکدیگر کارایی نخواهند داشت.
وی در ادامه با تبیین آیاتی از قرآن کریم افزود: شیرازه‌ای که سبب حفظ وحدت مسلمین می‌شود، تضمین شده از جانب خداوند است چرا که در طول تاریخ شاهد تحریف کتب آسمانی متعددی بوده‌ایم و در این بین قرآن تنها کتابی است که شیرازه آن دستخوش تغییر و تحریف نشده‌است که مصداق این کلام در آیات قرآن نیز به چشم می‌خورد که می فرماید "اگر این قرآن از سوی خداوند نبود ( کلمات توحیدی نبودند) در آیات آن اختلاف دیده‌می‌شد.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه امام‌حسن(ع) تصریح کرد: انسان در هر مقامی که باشد، گذشت زمان امکان تغییر در گفتار و عقیده را به همراه دارد اما قرآن که طی 23 نازل شده‌است و با گذشت 14 قرن همچنان بی‌نقص است و در آن اختلافی دیده نمی‌شود.
مهدی‌جو در بخش پایانی ابراز داشت: برای سست کردن شیرازه این وحدت همانگونه در آیات قرآن و کلام امام گفته‌شده، که این شسرازه به وحدت کلمه برمی‌گردد.
وی همچنین گفت: فرق زیادی بین تفاوت و اختلاف وجود دارد که همچون دو خواهر که با ظاهر متفاوت که در نهایت شناسنامه‌ای یکی و والدینی واحد دارند و این مسئله مصداق روشنی از روابط مسلمانان است که به گفته قرآن برادر هستند و با ظواهر مختلف، اعتقادات، معبود، کتاب و قبله‌ای واحد دارند و می‌توان گفت شناسنامه‌ها متفاوت هستند اما اختلاف ندارند و اگر تفاوت‌ها تبدیل به اختلاف شوند دیگر نمی‌توانند همچون یک خوانواده باشند.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها