خبرهای داغ:
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین اذعان کرد: با توجه به شرایط نفوذ دشمن در میان مسلمانان ما نیز باید همانطور که رهبرمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دستور داده‌اند مطابق با زمان خود آموزه‌های پیامبر اکرم(ص) را در جامعه پیاده سازیم.
کد خبر: ۸۹۵۸۵۲۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

حجت‌الاسلام علی عباسی مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و در خصوص هفته وحدت و اهمیت مطرح شدن آموزه‌های پیامبر(ص) در سرار جهان اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) آموزه‌های بسیاری را برای هدایت و سعادتمندی بشریت با خود آوردند و قرآن، روایات و حتی خود شخص پیامبر(ص) از کلیات این آموزه‌ها می‌باشد.
وی ادامه داد: خدامحوری، محبت و نیکی به هم‌نوع، رعایت حقوق دیگران، دوری از ابتزال، متذکربودن به یاد خدا و دیگر مسائل این‌چنین همه کلیاتی هستند که مصادیق آن‌ها در زمان‌های مختلف و بنا به اقتصای زمان تغییر می‌یابد.
این مسئول ضمن اشاره به مصادیق محبت و دشمن شناسی در جامعه امروز تصریح کرد: پیامبر(ص) رحمت‌للعالمین بودند و امروز ما نیز باید با روش‌های مختلف و مناسب با زمان خود به هم‌نوعان خود محبت کرده و نیکی به پدر ومادر را در راس امور قرار دهیم.
مدیر حوزه‌ علمیه قزوین در ادامه به تشریح دشمن‌شناسی در جامعه پرداخت و تبیین کرد: دشمن‌شناسی در جامعه امروز بسیار پیچیده‌تر از زمان پیامبر(ص) شده است چرا که دشمن از راه دین وارد شده و با ادعای دایه‌داری دین دست به شرارت و دشمنی می‌زند.
عباسی اضافه کرد: با توجه به شرایط نفوذ دشمن در میان مسلمانان ما نیز باید همانطور که رهبرمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دستور داده‌اند مطابق با زمان خود آموزه‌های پیامبر اکرم(ص) را در جامعه پیاده سازیم.
وی وجود محوری مشترک را برای وحدت و اتحاد میان مسلمانان امری لازم دانست و خاطرنشان کرد: وجود محوری مشترک برای وحدت جامعه امری مهم است و امروز پیامبر اکرم(ص) خود بهترین محورمشترک در میان مسلمانان می‌باشد چراکه همه مسلمانان ایشان را قبول دارند.
این مسئول اضافه کرد: با محور مشترک پیامبر(ص) همه مسلمانان به میدان خواهند آمد و اگر تا امروز جسارتی به مقام پیامبر(ص) شده همه می‌دانیم که از جانب افراد غیر مسلمان بوده است.
مدیریت حوزه‌های علمیه استان قزوین در خاتمه متذکر شد: ما باید برای ایجاد اتحاد در میان مسلمانان و حتی اگاه‌سازی غیرمسلمان‌ها از روش‌ها و اموزه‌های خود پیابر اکرم(ص) استفاده کنیم و توجه داشته باشیم که قرآن کریم محور دیگر اشتراک و تبیین‌کننده اموزه‌های پیامبر(ص) می‌باشد.
۱۰۰۵/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها